Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Naast alles wat hierboven staat, hier even wat random aanraders.

mais crackers met kaas smaak

IMG_5604

pork floss crackers

als je dit tegenkomt en je houdt van kaas, bestel dit want heerlak.

En crunchy cheetos.

5 likes

Die Keglevich? Zeker heel zoet?

2 likes

ah ja ik heb hele goede herinneringen aan deze perzikvodka :eyes: levensgevaarlijk die smaakjes. als ik die fles alleen al zie krijg ik een flashback naar de nacht in dat tentje op de camping aan het gardameer :joy:

3 likes

Deze Lay’s :drooling_face:

6 likes

Ziet er interessant uit :stuck_out_tongue: ga ik over 2 maanden ook eens uitproberen!

1 like

Ik weet niet of ze dit in andere landen ook hebben, maar ik ontdekte deze laatst tijdens mijn vakantie daar en vond hem echt lekker! Als je houdt van truffel zeker even proberen.

4 likes

Die was zeker lekker! Ik vond die met inktvis tegenvallen, had weinig smaak. Maar bedankt voor jullie tips, zin in om alles te proberen

2 likes

Van Tyrrells hebben we hier in Nederland ook wel een truffel chips. Vind deze wel vrij heftig, dus ben wel benieuwd naar die van lays!

2 likes

Zijn deze beter dan de truffelchips tijdens kerst hier in de supermarkt?

Ik vond de smaak heel sterk, maar ik heb hier nog niet alle truffelchips geprobeerd dus kan het niet vergelijken met een ander merk.

2 likes

Lol ik zocht dit topic en mn eerste zoek hit was het avg topic.

Anyhow heeft iemand hier nog goeie toko tips?

Is er iets specifieks megalekker of bijzonder op Tenerife?

1 like

Heb ik volgens mij al eerder genoemd hier maar Korean pancake mix! En furikake (ik vind de simpele met zeewier en sesamzaad die in een zakje zit lekker), dashipoeder voor noedelsoep/misosoep, ingelegde radijs (die in de kleine oranje zakjes waar tasty radish opstaat), golden curry blokjes, mochi met zwarte sesamvulling

Oh en deze chips! Zijn chill om zo te eten en ook voor over noedels/curry’s als garnering

4 likes

Sowieso een barraquito drinken :ok_hand:
Almogrote vond ik ook lekker daar, een soort kaasspread maar je moet er wel van houden

2 likes

Moet je inderdaad zelf nog vulling bij doen! Ik maak ze meestal met lenteui (lekkerste om eerst het kale beslag in de pan te doen dan de lenteui een beetje in het beslag te duwen, dan kan je de lenteui mooi een beetje bruin laten worden als je m omdraait) of met kimchi (deel van het water vervangen door kimchivocht en gesneden kimchi door het beslag roeren). En dan een beetje sojasaus, rijstazijn, gochujang, agave en sesamzaadjes mengen om in te dippen

Maar Koreaans is sowieso wel goed vega te doen vaak vind ik! Veel stoofpotten gaat toch al tofu doorheen en dan kun je evt vlees gewoon weglaten, en iets als bibimbap kan prima met rulstukjes. Tteokbokki kan ook heel goed vega en kimchi fried rice is ook heel chill (alleen ff opletten dat je kimchi vega is). En yangnyeom kip is denk ik mn fave en daarvoor gebruik ik altijd gewoon van die kipkrokantschnitzels van Vivera haha

7 likes

Tipje voor vega Koreaanse recepten: Het Korean Vegan kookboek, Joanne Lee Molinaro | 9789000385515 | Boeken | bol.com

5 likes

Ik ga binnenkort naar Finland, zijn daar nog lekkere dingen die ik niet moet missen?

Bedoel je dan gerechten of supermarkt producten?

1 like

Jaaa, vanalles van Fazer. Ook allerlei drop (gewoon los of met chocola), chips met chocola.

Dit waren nog 2 foto’s van snacks uit Finland van jaaren terug. Die rye chips waren ook populair en kon me herinneren dat ik die Japp bar ook heel lekker vond. Beetje Mars achtig volgens mij.

En die Moomin biscuits vind ik gewoon te leuk haha.

15 likes

Ik gok dat Ierland veel hetzelfde is als de UK, maar iemand toevallig nog tips qua snackjes die ik echt moet proberen daar?