Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Ik was naar Engeland en had wat ruimte in m’n koffer

De huisjes van M&S geven licht! (Wordt nu nog wat geblokkeerd door de inhoud)

En in de zakjes links op de bovenste foto zit de inhoud van deze doos. De grootte van die doos ontnam ander eten de kans om mee te mogen

25 likes

Allemaal cadbury maar niet eens crunchies

Ziet er heerlijk uit’ kan niet wachten om zelf weer in te slaan als ik dit zo zie

2 likes

Crunchies vind ik niks aan

6 likes

Ik weet niet of Kerrygold USA anders is (ik denk het niet want het komt ook uit Ierland?) maar hier klopt dat niet helemaal. Er was een lawsuit omdat bleek dat die Kerrygold koeien niet alleen gras eten maar ook soy, maïs etc. Omdat er niet 100% grass fed opstaat mag dat gewoon, de helft van de voeding kan iets anders zijn.

3 likes

Oei wat een verlakkerij zeg, dat wist ik niet. :smiling_face_with_tear: Dan wil ik niet weten hoe weinig gras de koeien van de huismerkboter krijgen…

3 likes

get out

2 likes

Ja prima. Zolang ik die crunchies maar niet hoef te eten :geek:

2 likes

17 likes

Caramello koalas :pleading_face: wat een nostalgie

4 likes

Timtam :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Ik heb deze gevonden in Oostenrijk. Grotere repen van mijn lievelingssmaak Merci

20 likes

Oh my… deze lijkt me hemels :heart_eyes:

3 likes

Die zag ik laatst bij de kruidvat

1 like

Rent nu naar kruidvat!! Dit is echt mijn lievelings.

2 likes

Aldi heeft een grote reep die hierop lijkt, mokka room, ook heel lekker!

4 likes

Van de Italiaanse afdeling in de Franse supermarkt. Misschien is het een goedkoop merk in Italië maar ik vind ze erg lekker! Perfect zanderig en een beetje zoet door de poedersuiker. Aanrader!

8 likes

Minimaal 75% gras - vers in het weideseizoen (daar krijg je graskaas en grasboter van), kuilgras in de andere perioden. Alleen biodynamisch voert niet bij/gebruikt geen krachtvoer, behalve bij uitzonderingssituaties zoals ziekte of zwakte. Als je dat wil moet je direct naar bd-boer of bd-winkel, niet naar de supermarkt. Die koeien van Kerrygold krijgen echt wel krachtvoer, anders krijg je nooit zo’n enorme, internationale productie.

Een boer die voor huismerk boert, boert niet perse anders dan een boer die aan een A-merk levert, het is gewoon een ander contract/samenwerking. (Geldt niet voor bepaalde biologische en biodynamische certificeringen)

edit: vet toevoeging in voer gebeurt niet alleen bij goedkope merken. vet zorgt voor een hoger vetpercentage in de melk = hogere prijs voor de melk aan de boer en betere kwaliteit volgens de zuivelleverancier = betere prijs voor de zuivelleverancier in de supermarkt. Die KvW aflevering hierover stopt bij het antwoord ‘ja er wordt vet toegevoegd’ maar gaat niet in op het waarom.

4 likes

Voor jullie niet ver maar voor mij wel. Dit is wat ik meeneem uit Nederland terug naar Amerika :smile:

79 likes

Geen kerstspecials?
Hebben ze er geen crispy m&ms wat. Toen ik er was hadden ze echt 100 smaken, maar de lekkerste niet eens

Zoals? Ik kan alleen aan van die kerstkransjes met spikkels denken eigenlijk maar die heb ik niet gezien in de supermarkt :thinking:

En nee crispy m&m hebben ze niet!

1 like