Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Uit de supermarkt, in de categorie snoep, koek, chips etc. Als je nog dingen wilt weten als broodbeleg, hartig en drinken, let me know haha, de list goes on

Scherm­afbeelding 2024-03-04 om 18.13.43

En verder zou ik bij een Cukierna (banketbakker) kijken naar:

• Pączek
  • Bezy
  • Drożdżówka
  • Kostka Krolewska
  • Kostka Truskawkowa

Vergeet ook niet ergens Pierogi te gaan eten!!

15 likes

Kersen limonade/siroop! Kan geen afbeelding vinden. Maar glazen fles met een groene etiket.

Ontdekt op vakantie en hele voorraad mee terug genomen naar Nederland

2 likes

Ik ga maar snel weer eens naar de Poolse supermarkt bij mij in de buurt!

7 likes

Rozenjam en die koeiensnoepjes (geen idee hoe het heet) zijn ook echt heeeel lekker.

2 likes

Wow wat een geweldige lijst! Ik ga hier zeker het een en ander van meenemen. Pierogi staat zeker.op de lijst. Nog een tip voor de lekkerste vulling of restaurant?

1 like

Restauracja Smakołyki vond ik heel leuk/lekker!

2 likes

images
Was het deze toevallig?

2 likes

De klassieke zijn heerlijk, maar probeer ook zeker een zoete. Ik had ergens een madcropone bosbes, die was echt lekker.
Verder ook de Obwarzanek krakowski, een soort simit proberen, kan je echt overal op straat vinden in verschillende smaken
En de chimney cakes niet te vergeten

2 likes

Krowka!! :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

2 likes

Och ja daar heb ik nog een paar van. Suiker en vet. Summerbody2025 dan maar.

2 likes

Hamsa, restaurant in de Joodse wijk. Ga ik altijd wel heen als ik in Krakau ben! Niet echt Pools eten als je daar naar op zoek bent, maar wel heel lekker

4 likes

En wat moet ik zeker meenemen uit Maleisie? :relaxed:

2 likes

Khachapuri Restaurant is deels pools en deel georgisch, echt heerlijk. Iets wat je hier bijna niet hebt
Als je in de joodse wijk bent heb je ook een streetfoood court met een hotdogkraam met de naam The Dog, best bekend en heeft echt goede
Ik had zelf pierogis op bij Resto Bar Pierogarnia Zielony Kredens

3 likes

Je moet iig mij meenemen.

Maar zal even lijstje posten binnenkort.

7 likes

Als je van unieke boeken over Zuid-Oost Aziatisch bakken houdt; de boeken van Christopher Tan.

3 likes

Jaa, die staan ook nog op mijn lijstje (vooral Nerdbaker 2, en 1 eigenlijk ook). Plus How to cook everything Singaporean mss haast nog meer, en ik heb ook nog een ander prachtig boek wat alleen in die regio te verkrijgen is.

4 likes

How to cook everything Singaporean staat inderdaad ook op mijn lijstje! Ben daar zo benieuwd naar. Het is wel een fiks duur boek, zelfs zonder verzendkosten, dus ik moet er nog even over nadenken.

2 likes

De pistachemousse valt helaas tegen! Smaak is oké, textuur staat me niet zo aan. Het is geen romige mousse maar een beetje rubberig. Viel natuurlijk te verwachten, proteïnemousse is geen gewone mousse. Maar stiekem hoopte ik wel op iets romigers.
Ik koop het niet opnieuw.

2 likes

Ik ben in Londen en neem mee…

46 likes

Banoffeesaus :heart_eyes: Mooie buit!

1 like