Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Door de posts hier zou ik zeggen:

• Kumato-tomaten, zijn blijkbaar zeldzaam bij jullie :smiley:
  • President-boter, de motte met zoutvlokken, Carlsbourg is ook lekker
  • Bonne maman-confituur in verschillende smaken. Love de intense versie
  • Côte d’or Noir de Noir smeerpasta
  • Als je mayo neemt, dan die van Devos Lemmens ei. Citroen vind ik ondermaats.
  • Hebben jullie Gimber in NL? Zij hebben lekkere non-alcoholische aperitief
  • Alles van Michel & Augustin, die vind je in de meeste Delhaize winkels.
  • Dinokoeken met donkere chocolade, ben niet zeker of jullie die in de winkels hebben.

@Bunnyslippers gaat regelmatig naar Antwerpen, misschien heeft zij nog tips.

11 likes

Ohhh die michel & augustin koekjes zien er fantastisch uit, thanks! Gimber hebben we inderdaad.

2 likes
  • Pickles chips! Zowel van Croky als van Lays want beide merken hebben een heel andere smaak.
  • Aardbeien van Hoogstraten
  • Worstjes van Marcassou (niet 100% zeker van de schrijfwijze, het is een logo met een groen everzwijn op)
  • Suikerbrood
  • Meli honingwafeltjes
4 likes

Wat ik haal in belgië zijn verschillende koekjes van lotus en frangipane koekjes
Ook veel cote dor

3 likes

Heb deze crème laatst gekocht in Italië en omg niet normaal zo lekker. Nu wil ik meer kopen maar zie alleen een webshop met €33 verzendkosten. Heeft iemand een idee waar ik deze Sciara pistache crème of pasta kan kopen/bestellen?

3 likes

Nog nooit gezien maar ik denk dat er wel soortgelijke cremas te koop zijn. Wat zijn de ingrediënten?

Heb er al wat geprobeerd, die hier verkrijgbaar zijn maar deze is echt enorm lekker.

1 like

Bijde lidl hebben ze tijdens italiaanse weken zoiets

2 likes

Thanks maar ik bedoel echt deze specifieke van Sciara!

1 like

Heb je die van Scyavuru toevallig al eens geprobeerd? Ik denk dat die er op zou kunnen lijken gezien de ingrediënten.

3 likes

Nee, ik ga hem bestellen! Thanks

2 likes

Hij is zo lekker omdat er ook witte chocolade in zit. Hier ga ik op zoeken en eventueel zelf toevoegen!

1 like

Ik vind die zo agressief voor mijn huid. Zou le petit marseillais in de plaats nemen.

2 likes

Iemand nog tips voor lekkere dingen uit de supermarkten in Ierland?

2 likes

Citroenmarmelade, indiase currysauzen, cafeïnevrije thee, verse scones, vanille extract/poeder/gel, leuke dingen voor baksels.
En genieten van de belachelijk vriendelijke mensen.

3 likes

Dank voor de tips!
Dat laatste wat je noemt hoor ik vaker. :heart: Ben heel benieuwd, wordt mijn eerste keer in Ierland. Ik hoop er ook een keertje te gaan kringlopen en op mooie bakboeken te stuiten!

3 likes

Je kunt het je gewoon niet voorstellen, maar de mensen daar zijn écht vriendelijk. Ook in het verkeer, iedereen wil je helpen en gewoon oprecht aardig.
Als je trouwens eigen kookgelegenheid hebt en je eet vlees, dan kan ik je aanraden naar een lokaal slagertje te gaan voor echt Iers rundvlees. En een keer fish en chips in een pub eten!

4 likes

Een van de redenen waarom we gaan, dit is mijn eerste “verdere” reis met kind en dan wil ik het laagdrempelig en vriendelijk houden. We gaan naar Cork en omgeving.
Yes we kunnen zelf koken in ons huisje! Dus dat ga ik in gedachten houden. :heart:
@grace Oehh deze chips gaan ook zeker op de lijst, dank!

7 likes

Beter te vroeg dan te laat
Heeft iemand tips voor lekkers uit kroatie, montenegro roemenie of Slovenië?
Ben er nog nooit geweest en heb echt geen idee

Had deze vorige maand in Kroatie en heb spijt dat ik niks mee had genomen

8 likes