Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Lijkt mij ook geen guacamole. Ik denk dat het iets van chili is.

1 like

Gewoon google image en dan kom je op een webshop en daar staat
Tawan Tapioca Chips Northern Thai Green Chili Dip 67g.

3 likes

Ja het idd iets met groene chili @SayMyName ! Ik kan de smaak verder niet zo goed plaatsen, behalve dat ik hem lekker vind haha

3 likes

Tajin, Jarritos, Gansito, Takis, Pulparindo

2 likes

Wat is lekker om te eten of mee te nemen uit Slowakije?

2 likes

Tajin en Jarritos kan je ook bij de Albert Heijn halen tegenwoordig! Niet zoveel smaken als in Mexico, natuurlijk. Maar voor de mensen die er nieuwsgierig naar zijn wel handig om te weten. En Takis zijn ook wel te krijgen.

2 likes

Chocola (zij zijn de OG), tequila, mezcal, Mexicaanse vanille stokjes of extract (wel pure kijken!), allerlei condimenten (van salsa, Mole etc), koffie, cajeta, wedding cookies, snoepjes (ze hebben echt aparte dingen met tajin en karamel, zoals obleas etc) en drinking chocolate.

En dat is dus idd los van alle gedroogde chili, Mexicaanse oregano, masa harina en alle andere kookdingen.

Als je van koken houdt kan je ook nog aan keukentools denken (tortillawarmer etc), maar wat ik wel een leuke tool vind: Een vriendin had een soort klein stokje meegenomen om haar warme choco heel luchtig mee te maken. Molinilo oid (verneuk het vast maar als je zoekt op Mexican whisk dan zie je wat ik bedoel).

Ben zelfs trouwens geeneens in Mexico geweest hahah, maar waren top tier souvenirs.

6 likes

Misschien echte Mexicaanse taco’s en/of de ingrediënten daarvoor? Dan kun je ze thuis ook maken :relaxed:

3 likes

Ik ben groot pistache fan maar vond deze koekjes niet lekker, waren heel droog toen ik ze had.

1 like

de spicy korean ramen lays chips zijn ook lekker!

mijn obsessie in japan is dit (ook wel te krijgen in andere landen met muji denk ik), niet heel sensationeel maar ik ben gek op zoet met zout

images (8)

7 likes

Ik dacht heel even dit zijn wel heel bijzondere babynamen maar you do you. En toen dacht ik wacht wtf ben ik aan het denken. Dit is niet dat topic.

5 likes

Nice, morgen even kijken of ik die kan vinden!

5 likes

heb dit woord nog nooit gehoord hahaha

Heb ze inmiddels ook gevonden, vind ze prima te eten, niet droger dan oreo’s. Hadden alleen wel wat meer vulling mogen hebben, maat dit vind ik bij oreo’s ook altijd (lang leve de double stuffed)

2 likes

Geen hele exotische dingen maar wel gewoon lekker: Voedsel uit Ierland. :ireland:

Op advies van @grace kocht ik Tayto’s chips en OMG die zijn lekker. In eerste instantie heb ik een grote zak met uitdeelzakjes gekocht maar er gaat zeker nog wel een gewone zak (of 2…) naar huis.

Verder lokale honing, Barry’s thee, citroenkoekjes, lemon madeira cake van een lokale bakker (ZO LEKKER) en een soort krentenbroodachtig iets dat ik nog niet heb geproefd. Dat is vooral iets voor mijn man.

Meer honing, Nando’s kruidenmix en perinaise, crackers, Digestives en Oreo’s in smaken die ik niet ken nog. Pudding om te proberen want die heb ik al vaak gezien online en nooit geproefd. En een soort chocolate chip cookies met stukjes sinaasappel. Die moeten wel lekker zijn. Mijn kind is dol op crackers en was erg benieuwd naar deze Ritz crackers ‘in bloemetjesvorm’.

Qua Kitkat hebben ze hier meer smaken dan in NL en mijn man wilde graag dark chocolate mint. Wagonwheels koekjes en nog meer Barry’s thee, nu decaf. Ik begrijp dat Ieren verdeeld zijn over team Barry’s of team Lyons als het gaat om thee. Barry’s is op meer plekken verkrijgbaar voor zover ik nu kan zien, maar ik denk dat ik qua smaak een lichte voorkeur heb voor Lyons. Maar ik ga nog wat koppen drinken voor ik besluit wat ik meeneem naar NL straks.
En nog wat meer Tayto’s. De corn straws vinden mijn man en kind wat te pittig maar ik vind ze prima (maar niet lekker genoeg om kofferruimte voor op te offeren, dan kies ik toch echt voor de cheese onion). En crumpets! Nog nooit gegeten dus dat wordt ontbijt.

Ik drink nauwelijks alcohol en zeker geen whiskey of bier, dus dat is voor mijn man. Van de cider links heb ik een slokje genomen, die is zoet en appelig.
De unicorn jammy dodgers zijn voor mijn dochter.

Voor wie van heel veel verschillend en lekker eten houdt kan ik de Milk Market op zaterdag in Limerick aanraden. Niet buitengewoon groot, maar wel meer dan genoeg kraampjes met allemaal lekkers. En tot mijn grote vreugde vooral heel veel brood, koek, cake, patisserie, etc. Ik ben helemaal uit mijn dak gegaan en heb zoveel lekkers geproefd. Sowieso heb ik in Ierland al heel veel bakkerijen gezien en dan niet alleen maar brood, maar ook veel zoet. Echt fantastisch, ik hou van de bakcultuur hier. :heart:

Op de Milk Market zijn ook veel kraampjes met vers bereid voedsel zoals quiches, burgers, broodjes, fritters etc. En groente, fruit, honing, etc.
Ik kocht bij een hele vriendelijke jongen een Danish Twister, soort bladerdeegstengel met chocola etc er in, en hij deed er gratis een tweede bij ‘omdat ze vandaag niet zo heel groot waren’. Ik hou er van.

SOS Cookies kon ik ook niet weerstaan, daar heb ik 2 koekjes gekocht. Erg lekker.
Wellicht komen er nog wat aankopen op een later tijdstip maar ik ben al heel erg blij met wat ik tot nu toe geproefd en gekocht heb. :smiley:

51 likes

Wat zijn goede supermarkttips voor Kroatië? 🫶🏽

Dit ziet er allemaal heerlijk uit!!

1 like

Wat we tot nu toe hebben geproefd is ook echt superlekker. En ik ben zo verrast door de vele bakkerijen in Ierland en de kwaliteit van wat ze bakken.

De Danish twisters hebben we inmiddels gegeten, die waren heerlijk.

Ik kocht op de Milk Market een stukje cake dat erg lijkt op arretjescake; meestal noemen ze dat in het Engels fridge cake of tiffin, maar soms ook Rocky Road.

Zalig. :heart:

Mijn man ging voor de koffie pecan cake achteraan. Ook heerlijk!

Geen foto: er was een kraampje waar een Syrische man en zijn Marokkaanse vrouw allemaal lekkers aan het klaarmaken waren. In eerste instantie liep ik door, maar de geuren riepen me terug. :rofl: Daar kochten we een broodje ‘hotdog’ maar het was enkel de vorm die aan hotdog deed denken. Heerlijk vlees in de vorm van een worst, goed op smaak gebracht met allerlei specerijen. Er ging kaas overheen, sla, diverse sausjes en groenten en het was 1 van de lekkerste broodjes die ik ooit heb geproefd. Met de man hebben we nog gezellig gekletst en hij zei “als je een nieuw land en de mensen wil leren kennen, begin dan met hun voedsel te eten”. Dat vind ik wel een mooie gedachte. En hoewel het dus geen Iers voedsel was heb ik nu toch letterlijk een stukje Syrië kunnen proeven.

Die Milk Market lijkt qua kraampjes en inhoud redelijk op de Rotterdamse Oogstmarkt.

Mijn dochter blijft trouwens vragen om de Tayto’s Cheese Onion chips. :rofl: Als je 1 ding meeneemt uit Ierland zou ik die chips adviseren.

18 likes

Heeft iemand nog tips/aanraders voor snacks die je op de Filippijnen kan kopen? (Manila)

1 like

Er zitten 3 supermarkten bij mij in de buurt. Welke kies je?

• Cora
  • Carrefour City
  • Super U

0 stemmers

4 likes