Nog wat aankopen uit Ierland.
Linksboven fruitcake, en mijn man is er helemaal wild van. Thuis ga ik proberen dit na te bakken. Rechtsboven de tot nu toe beste thee wat mij betreft; Barry’s masterblend. Ik ben er alleen nog niet van overtuigd dat Ierse thee beter is dan Engelse.
Ik ben geen groot vleeseter maar het vlees hier wilde ik wel proeven, en dat is echt fantastisch. Vetter dan het Nederlandse rundvlees, maar enorm smaakvol.
Verder nog cheddar die op de zelfgemaakte hamburgers ging, en sinaasappelkoekjes. Ik ben gek op citrus in baksels / chocola en dan kom je in Ierland goed aan je trekken.
En nog een hele zwik ongezondere items
.
In Cork gingen we naar The English Market (dikke aanrader als je van bijzonder en lekker eten houdt; wel erg druk). Daar scoorde ik de ronde buisjes chocoladenoten voor degenen die mijn katten en huis hebben verzorgd. En het potje honing, die is voor mezelf.
De kruidenmixen vond ik bij Tesco en zijn onderdeel van een productlijn van Nadia Hussain, die ooit Great British Bake Off won.
De verse Cadbury Caramelkoekjes zijn hemels, ook gevonden bij Tesco.
Tesco is een fijne winkel als je gewoon generieke Ierse dingen wil kopen. De Centra heeft vaak baksels van lokale bakkerijen en dat vind ik nog leuker, dan heb je uniekere producten.
De prijzen van de boodschappen in Ierland vallen me overigens enorm mee, het is hier wat goedkoper dan in Nederland.
Bonusfoto’s van The English Market: