Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Wat zijn goede supermarkttips voor Kroatië? 🫶🏽

Dit ziet er allemaal heerlijk uit!!

1 like

Wat we tot nu toe hebben geproefd is ook echt superlekker. En ik ben zo verrast door de vele bakkerijen in Ierland en de kwaliteit van wat ze bakken.

De Danish twisters hebben we inmiddels gegeten, die waren heerlijk.

Ik kocht op de Milk Market een stukje cake dat erg lijkt op arretjescake; meestal noemen ze dat in het Engels fridge cake of tiffin, maar soms ook Rocky Road.

Zalig. :heart:

Mijn man ging voor de koffie pecan cake achteraan. Ook heerlijk!

Geen foto: er was een kraampje waar een Syrische man en zijn Marokkaanse vrouw allemaal lekkers aan het klaarmaken waren. In eerste instantie liep ik door, maar de geuren riepen me terug. :rofl: Daar kochten we een broodje ‘hotdog’ maar het was enkel de vorm die aan hotdog deed denken. Heerlijk vlees in de vorm van een worst, goed op smaak gebracht met allerlei specerijen. Er ging kaas overheen, sla, diverse sausjes en groenten en het was 1 van de lekkerste broodjes die ik ooit heb geproefd. Met de man hebben we nog gezellig gekletst en hij zei “als je een nieuw land en de mensen wil leren kennen, begin dan met hun voedsel te eten”. Dat vind ik wel een mooie gedachte. En hoewel het dus geen Iers voedsel was heb ik nu toch letterlijk een stukje Syrië kunnen proeven.

Die Milk Market lijkt qua kraampjes en inhoud redelijk op de Rotterdamse Oogstmarkt.

Mijn dochter blijft trouwens vragen om de Tayto’s Cheese Onion chips. :rofl: Als je 1 ding meeneemt uit Ierland zou ik die chips adviseren.

18 likes

Heeft iemand nog tips/aanraders voor snacks die je op de Filippijnen kan kopen? (Manila)

1 like

Er zitten 3 supermarkten bij mij in de buurt. Welke kies je?

• Cora
  • Carrefour City
  • Super U

0 stemmers

4 likes

Dit wil ik ook graag weten! Sowieso zijn alle Kroatië tips welkom

1 like

Ik luister graag mee
Tot nu toe vind ik de green onion lays chips wel echt heerlijk

1 like

Vakantiehaul tot nu toe, zit nu 2 dagen in Frankrijk

Allemaal Intermarché. 4 van de honing-tijm-citroen Clipper en 6 van de olijfolie bouillon (twijfel nog of dat genoeg is of dat ik nog meer meeneem)

Cassonade is vooral voor de petits-suisses die ik ook kocht:

Edit: Oh en 2 zakken Brets, eentje cote de boeuf grillée (lekker) en eentje confit d’oignons au vinaigre balsamique (nog niet geproefd)

22 likes

Oh petits suisses, doen me zo hard aan mijn jeugd denken. Af en toe koop ik ze nog en is zo nostalgisch.

4 likes

O ik ken dat helemaal niet zo met die suiker zo. Lijkt me heel lekker. Verder heel veel dingen die ik ook zou halen, mis alleen nog de boter.

Tegenwoordig liggen die koekjes trouwens ook bij ons in de supermarkt als je de ruimte voor andere dingen wil gebruiken! Ik heb ook nog een tipje voor de lekkerste mosterd, maar ik kom eventjes niet op de naam. Als ik thuis ben stuur ik die nog.

1 like

De mosterd van Maille?

1 like

Nee, die is ook wel lekker, maar bedoel de mosterd van Edmond Fallot. Veel smaakjes, maar de gewone dijon is ook echt heerlijk.

2 likes

Ja was heel lekker! Op TikTok gezien (:grimacing:) bij Condiment Claire. At jij het vroeger ook zo @Daelyss ?

Boter komt hopelijk op de terugweg, ik ga nog door richting Spanje dus dan heb ik denk ik een gesmolten plasje in de auto straks. Goed om te weten van die koekjes! Had ze nog nooit gezien in NL maar ga er eens naar op zoek. En merci voor de mosterd-tip! Nog specifieke smaken die je aanraadt? En weet je uit je hoofd heel toevallig waar ze die verkopen? Heb al wel naar mosterd staan kijken maar nog niet zoveel bijzonders gezien (inderdaad wel Maille maar dat wordt ook in NL verkocht).

1 like

Ja met suiker en hoe dikker de kristallen, hoe liever.

2 likes

Ja snap ik! Vond de crunch van de suiker echt top erbij

1 like

Qua mosterd vind ik die met dragon heel lekker!

4 likes

Die ui-balsamico Brets is heel lekker. Ik vond de eekhoorntjesbrood ook heel lekker, dara heb ik nog zakken van bijgehaald. Truffel een beetje heftig qua truffelsmaak, geitenkaas-peper smaakt erg sterk maar wel prima, rode peper-munt was wel prima, blauwe kaas-pancetta was ook lekker

Of ik veel chips heb gegeten op vakantie? Valt mee

8 likes

Ohh nice thanks, ik ga even kijken of ik die met eekhoorntjesbrood nog ergens kan vinden!

3 likes

Net terug uit Frankrijk; de Brets Tartiflette en de Gebraden Kip smaak zijn ook wel aanradertjes. Ik ben zo blij voor mijn lijn dat dit merk nog niet in Nederland of Duitsland (daar kom ik ook vaak) te koop is. In Luxemburg en België heb ik het al wel gezien maar daar kom ik niet zo snel. En daarnaast heb ik bouillonblokjes, olijfolie, potje piment d’espalette, 2 grote potten persilade, lavendelhoning, drank (Clairette de Die, Pastis, Rosé), madeleines met pistache en potjes met van die tapenade/spreads meegenomen.

3 likes

Nog wat aankopen uit Ierland.
Linksboven fruitcake, en mijn man is er helemaal wild van. Thuis ga ik proberen dit na te bakken. Rechtsboven de tot nu toe beste thee wat mij betreft; Barry’s masterblend. Ik ben er alleen nog niet van overtuigd dat Ierse thee beter is dan Engelse.
Ik ben geen groot vleeseter maar het vlees hier wilde ik wel proeven, en dat is echt fantastisch. Vetter dan het Nederlandse rundvlees, maar enorm smaakvol.
Verder nog cheddar die op de zelfgemaakte hamburgers ging, en sinaasappelkoekjes. Ik ben gek op citrus in baksels / chocola en dan kom je in Ierland goed aan je trekken.

En nog een hele zwik ongezondere items :rofl:.
In Cork gingen we naar The English Market (dikke aanrader als je van bijzonder en lekker eten houdt; wel erg druk). Daar scoorde ik de ronde buisjes chocoladenoten voor degenen die mijn katten en huis hebben verzorgd. En het potje honing, die is voor mezelf.
De kruidenmixen vond ik bij Tesco en zijn onderdeel van een productlijn van Nadia Hussain, die ooit Great British Bake Off won.
De verse Cadbury Caramelkoekjes zijn hemels, ook gevonden bij Tesco.

Tesco is een fijne winkel als je gewoon generieke Ierse dingen wil kopen. De Centra heeft vaak baksels van lokale bakkerijen en dat vind ik nog leuker, dan heb je uniekere producten.
De prijzen van de boodschappen in Ierland vallen me overigens enorm mee, het is hier wat goedkoper dan in Nederland.

Bonusfoto’s van The English Market:

61 likes