Wat je van ver haalt is lekker (producten uit het buitenland)

Nutella en banaan!

3 likes

Ik heb toevallig gisteren aan familie gevraagd of ze bouillonblokjes mee kunnen nemen, die volgens mij alleen in Frankrijk te koop zijn. Specifiek deze:

Scherm­afbeelding 2024-08-12 om 06.36.38

(lijkt me lekker in risotto)
(deze is heerlijk voor (courgette)soep
(al ben ik bang dat deze uit de handel is)

6 likes

Philadelphia Milla heb ik in België nog bij de hypermarkt Carrefour gezien, en anders misschien bij Cora maar ik denk dat ze dat in jouw regio niet hebben?

2 likes

Die laatste is inderdaad niet meer verkrijgbaar, heel jammer!

Jam!

2 likes

Haha ja sorry, voor snacks ben je bij mij niet aan het juiste adres. Ik vind zelf dit echt verschil maken, maar da’s persoonlijk (alhoewel snacks dat ook zijn haha)

2 likes

Algemene vraag over de Franse bouillonblokjes, zijn deze heel erg zout of juist minder dan in de ‘onze’? Ik vind Knorr in Nederland altijd veel te zout en koop ze daarom nooit. Heb zelf altijd die van natur compagnie. Die hebben ook lekkere in andere smaken dan die ik hier voorbij zie komen.

2 likes

Ik vind ze minder zout, met name de bouillonblokjes met olijfolie en kruiden.

3 likes

ik doe vaak een combi van huttenkase en kastanjecreme

2 likes

ugh maak die roze pudding een keertje voor me

1 like

Resultaat van een rondje Spaanse supermarkten

Plus een zak taki’s en een zak hot cheetos maar die is al op. Van sommige ciders en txakolí’s (Baskische witte wijn) heb ik er meerdere, en ik zoek eigenlijk nog een ander merk maar weet niet of ik die nog ga vinden. Ik hoop ook nog tijd te hebben om langs de Ortiz fabriekswinkel te gaan, ik zit er vlakbij maar ze hebben nogal gekke openingstijden.

In San Sebastian ben ik ook nog bij twee koffiespeciaalzaken en bij een megaleuke delicatessenwinkel geweest die ook veel Aziatische producten had (Bouiboui Shop, aanrader als je in de buurt bent).

De linker hot sauce is Spaans, met oa kiwi, kombucha en kardemom, en de twee andere zijn van Swet BXL (uit Brussel dus), eentje met aardbei, appel en citroenverveine en de andere met kumquat, appel en hop

28 likes

Dit topic is mijn lievelings in vakantietijd. Mooie aankopen! :heart:

8 likes

Ohh leuk! Ik heb nog maar één soort van die Baskische wijn geproefd (van AXPE maar die kon ik in san Sebastian niet vinden), maar de beschrijving van txakoli is meestal dat het een relatief zure en droge witte wijn is die wel heel makkelijk en toegankelijk drinkt, en dat vond ik in ieder geval voor degene die ik had goed kloppen. Moet er wel even bij zeggen dat ik niet zo’n wijnkenner ben verder haha. Veel plezier in ieder geval!

3 likes

Uit Kroatië. Vooral benieuwd naar de vijgsinaasappeljam en die vage jelly praline dingen. In de fles zit een kersenlikeur.

13 likes

Kinderbueno maar dan met kokos, bij Aldi Duitsland. Heerlijk.

12 likes

Deze is heerlijk :heart_eyes: ik vind de donkerblauwe versie ook lekker, dat is echt een goeie vervanger van bueno

3 likes

Ohhh dit hadden ze vroeger ook in Nederland vond ik altijd heerlijk. Jammer dat ze het eruit gehaald hebben hier.

2 likes

Mocht je ooit in Canada (Toronto) zijn. Alles van Soup Girl. Ik eet nu mn laatste kom soep en heb meteen een souvenir bestelling geplaatst bij mn locale connecties🤤:

2 likes

Inmiddels de Aero Hazelnut geproefd en inderdaad, enorm lekker. Iemand deze al in NL gespot?

De Aero golden honeycomb melis zijn ook heel goed. Bijzondere, warme smaak.

De Yorkie repen vond ik minder; die zijn heel erg zoet (melkchocola). Ik heb zelf niet goed gekeken, ik dacht dat er iets van noten of zo in zat en dat is niet het geval. Geeft niet, de rest van de Yorkies snij ik in stukjes om te gebruiken in chocolate chip cookies.

2 likes

Heeft iemand nog tips voor Amerika? Wil nieuwe dingen proberen maar zie doro de bomen het bos niet meer.

1 like