Welke limonademerken en limonadesmaken uit het buitenland (vooral België/Duitsland/Frankrijk), die je niet in Nederland hebt, zijn aanraders?
Passievrucht of passievrucht limoen
Perzik
kiwi
appel
Frankrijk: viooltjeslimonade.
En als aanvulling wat ook erg lekker is vind ik zijn de instant limonades uit duitsland, ideaal voor bijvoorbeeld onderweg. Dit zijn zakjes met poeder wat gemixt moet worden met water
Pulco sinaasappel-citroen
Niet perse niet in nl te verkrijgen, maar bij de toko’s: ruh-afza (een rode siroop mierzoet, maar als je het klein beetje in wat koude melk doet echt top!).
Ik wil even mn Mexicaanse haul komen showen! Online besteld dus niet echt van ver maar denk dat het hier het beste past?
Epazote (de hoofdreden dat ik bestelde), Mexicaanse oregano en masa harina, en kleine zakjes Valentina zodat ik ze in al m’n tassen kan gooien. En om te proberen een koffie hot sauce en lolly’s die je zelf nog tot lolly moet vouwen
En ik heb ook m’n gedroogde peper stash weer aangevuld
Die kleine zakjes Valentina zijn geweldig ik had er een paar meegenomen uit Mexico samen met mini Tajin, beide zijn ook ontzettend gewilde cadeautjes.
Ik realiseer me nu pas dat gedroogde epazote ook bestaat! Ik had al zaadjes meegenomen om het zelf te proberen te groeien, maar dit is veel praktischer.
Omg mini tajin ook! Wat leuk
En ja ik heb (jammer genoeg) nog nooit verse epazote gebruikt dus weet niet hoe het vergelijkt maar ik red me altijd prima met gedroogde!
Hoe zou je de smaak van gedroogde Mexicaanse oregano omschrijven vergeleken met onze standaard oregano? Die zakjes lijken me helemaal top idd, en ik kan me nog niks voorstellen bij die lolly maar klinkt interessant haha. Ik kook echt nog te weinig met die gedroogde pepers om te weten welke ik moet halen en gebruiken wanneer dus ik houd even jou in de gaten in het ‘wat eet je vanavond’-topic.
caribische oregano is vaak veel muntachtiger/frisser.
oh zie dat de mexicaanse oregano ook in familie van verbenasoorten zit, dat omschrijft het wel goed
Hebben jullie nog tips voor Guatemala/Belize/Mexico wat ik terug moet meenemen? Ik ben daar nu en kan wel wat inspiratie gebruiken.
Ja @instantramen omschrijft het eigenlijk precies goed! Het ruikt ook alsof je er lekkere thee mee zou kunnen zetten, inderdaad munt en verveine achtig
Die lolly’s laten ze hier goed zien:
https://www.tiktok.com/@kbtoyreviews/video/6939696365287001349
Die gedroogde pepers zit onderling best wel wat verschil in ja! De meeste hiervan zijn niet heel pittig en geven vooral echt smaak, en dan is guajillo bijvoorbeeld vrij fruitig, pasilla wat rozijnachtiger en mulato wat meer rokerig. Ik gebruik ze het meest voor chili, dan gebruik ik meestal een paar verschillende van de niet zo pittige, net waar ik die dag zin in heb, plus een paar arbols voor de spice. Maar er zijn ook veel andere mexicaanse gerechten waar ze ingaan natuurlijk, ik zal inderdaad wel even in wat eet je vanavond posten als ik ze gebruik!
Die gedroogde pepers die @Dazed laat zien! Die kon je (in Mexico iig) gewoon scheppen op de groente afdeling.
Als je zelf mais tortilla’s wil maken thuis: masa harina.
Ik had verder nog meegenomen: gedroogde hisbuscus voor agua de Jamaica, Taki’s en Achiote (had ik gekocht nav een kookcursus dus wel vrij specifiek recept).
Het meeste kun je hier ook wel online vinden geloof ik, maar vond het wel leuk om lekker in de supermarkt op onderzoek uit te gaan.
Niet 1 product maar ik heb in singapore een vegan food tour gedaan en zou het echt heeeeeeeel erg aanraden! Er zat ook veel cultuur in en we werden helemaal volgestopt met eten!
Ik ben alweer terug helaas, maar ik heb heerlijk gegeten
Heeft iemand dit onlangs nog in een Nederlandse winkel of webshop gezien? Ze hadden dit heel lang bij de Albert Heijn en nu niet meer. Niet die ginger beer dus, maar echt specifiek lemon, lime & bitters.
Nee heb wel de gewone lemon bij de xenos gezien deze week.
Volgens mij had Jumbo dit!
Beetje spuitelf zo maar Mautner Markhof in Duitsland. Is wel een Oostenrijks merk maar sommige winkels verkopen het wel daar en dan de smaak framboos-citroen vooral