Wat kreeg jij voor het behalen van je diploma (vervolgonderwijs)?

Niks :open_mouth:

Ik had het wel leuk gevonden om iets blijvends te krijgen, een horloge of een ring ofzo
Van mijn ouders dan he, van vriendinnen kreeg ik gewoon kleine dingetjes zoals make up, avondje uit, drankje op terras, verzorgingsproducten zoiets

Ah ja, dat snap ik wel. Diep van binnen is het toch iets wat je dan mist. Maar als het toch niet gezellig wordt heeft het geen zin idd, ik ben ook op dat punt inmiddels.

Ach ja, naar, maar ze doen hun best zullen we maar zeggen

Voor mijn HBO een ring helemaal persoonlijk door de juwelier gemaakt, heel bijzonder! En havo weet ik niet meer, de inrichting van mijn kamer denk ik, maar die heb ik gemeubileerd gehuurd haha

1 like

Een fiets geloof ik

1 like

Een mooie bos bloemen.

Wooow wat zijn sommige van jullie gewend! Ik moet nog steeds uit eten voor mijn propedeuse, hahahaha

2 likes

Helemaal niets maar dat is ook niet wat mijn verwachtingen zijn.

Een ring, een etentje en bloemen :slight_smile:

1 like

Die laatste kreeg ik ook! :sob:

Nou ja! Bij deze nog gefeliciteerd :kissing_closed_eyes:

1 like

Ik kreeg niks

Voor Mn middelbare schooldiploma kreeg ik een laptop.
Voor Mn propedeuse een reisje naar Barcelona en voor Mn bachelor en Master kreeg ik geld.

Na de middelbare school een paar dagen NYC. Na HBO kreeg ik een deel van mn collegegeld terug (mn ouders hebben de eerste 4 jaar betaald en de ‘vertraging’ moest ik zelf betalen als stok achter de deur - dat deel kreeg ik dus terug) en een etentje

1 like

Niks, maar ik ga nieuwe schoenen voor mezelf kopen en een mooie ketting als ik ben afgestudeerd

Ik kreeg voor mijn bachelor volgens mij niets? Ik had uitloop en vond mijn studie kut en ik schaamde me tegenover mijn ouders dat ze zoveel hadden betaald terwijl ik er zolang over deed. Heb mijn diploma ook gewoon op een random middag opgehaald ipv dat ik naar de uitreiking was gegaan. Had het gĂȘnant gevonden als m’n ouders me daar nog iets voor hadden gegeven, haha.

Toen ik vorig jaar mijn propedeuse voor een andere studie haalde kreeg ik trouwens van mijn nichtje wel een pakketje met een notitieboek, pennen, markers en stroopwafelkruimels als soort survivalsetje voor wat nog komen ging. Vond het zo lief dat ze dat zelf had uitgezocht en van haar zakgeld had gehaald <3

3 likes

Na de middelbare school weet ik niet meer, ik denk icm mn verjaardag de helft van mijn macbook. Voor mijn bachelor kreeg ik van mijn moeder en broertje hele mooie oorbellen en een bos bloemen en van mijn vriend een camera! Nu ben ik bijna afgestudeerd van mijn masters en ik wil voor mezelf een mooie ring kopen, maar ik vind hem eigenlijk echt veel te duur voor wat het is.

Voor mijn master kreeg ik van mijn moeder een leren handtas met een bijpassend toilettasje en van mijn vader twee antieke mondgeblazen vaasjes.

Ik kreeg best veel en ik had niks verwacht. Ik kreeg een polaroid camera met foto’s, een poster van een wereldkaart en een vliegticket retour (dat was een beetje symbolisch).

Voor mijn vwo diploma van die kleinigheidjes met geslaagd! erop, een mok en een button volgens mij. En mijn eerste vijf rijlessen.

Voor mijn bachelor niets. Voor eerste master bloemen en een bijdrage voor een vakantie volgens mij. Bij tweede master bloemen en verder niets haha maar snap ik ook wel, ze blijven bezig.

Ik kreeg een ring, die ik nu (twaalf jaar later) nog steeds draag. Na mijn hbo-opleiding kreeg ik een portemonnee.