Wat maakte je vandaag blij?

Ik heb van meerdere sites recepten geplukt en zelf daar weer iets van gemaakt:

Recept bananenbrood met tijm en citroen

Bananenbrood met citroen en tijm

Ingrediënten:

• 2 rijpe bananen
  • 100 gram amandelen of amandelmeel
  • 90 gram havermout
  • 3 citroenen (3 voor de rasp en 1 voor de sap)
  • 2 tl maanzaad
  • 1tl tijm
  • 3 eieren (kan ook eventueel vervangen worden door iets vegans, maar dat moet ik nog uitzoeken)
  • 2 tl vanille extract / essence
  • 1 tl baking soda

Stappenplan:

1. Zet de oven aan op 180 graden.
  2. Mix de amandelen en havermout tot meel met een staafmixer of blender.
  3. Voeg de 2 bananen en eieren toe en blender tot een moesje.
  4. Voeg de tijm, vanille extract en maanzaad toe aan het geheel en roer erdoorheen.
  5. Rasp 3 citroenen, knijp 1 citroen uit voor het sap en voeg aan het sap de baking soda toe. Gooi het bruisende goedje over het beslag en roer dat er goed door. En voeg de rasp ook nog toe.
  6. Giet het mengsel in een cakevorm (zelf heb ik een grote vorm gebruikt) en strooi daar overheen nog wat maanzaadjes.
  7. Bak het brood in 45 minuten en check na die 45 minuten met een satéprikker of het gaar is.

Ik vond het zelf belangrijk dat ie gezond zou blijven, dus heb er geen suiker in gedaan.

4 likes

Oh wat lekker zeg met citroen en tijm :slight_smile: Ik maak zelf wel graag deze https://lisagoesvegan.com/vegan-bananencake-met-chocola-en-walnoot/ (vaak ook nog met blauwe bessen uit de vriezer erdoor) maar vind jouw smaakvariatie wel heel leuk. Misschien ga ik ook weer even recepten mengen, die ik maak is wel vegan inderdaad en vind 'm qua consistentie altijd wel lekker worden ook.

Bedankt in ieder geval!

Ooh die ziet er ook goed uit! Ga ik onthouden! De volgende ga ik ook vegan maken :smiley:

1 like

10 uur slapen was wel fijn
in bed boek lezen met mok koffie (eens niet gelijk de hond hoeven uitlaten; deed man)
zalig 30km door de polder hardgelopen, was ook heel fijn

2 likes

Wow 30km hardlopen? Wat knap!

1 like

Thanks, loop vaker lange afstanden (langer dan 30km ook) is echt mijn ding. :relaxed:

Vandaag tijdens hardlopen zag ik 2 buizerds (of valken oid, kan ze niet uit elkaar houden), voelde echt als een cadeautje.

Wow dus je kunt echt van stad A naar stad B rennen als je zou willen!

Misschien een domme vraag hoor (ben zelf totaal niet zo sportief) maar ben je dan echt 30km of meer aan het rennen? Of wissel je dat af met (snel) wandelen?

1 like

Wow wat knap @anon4388265 ! Echt eten en drinken tegelijk ook, diehard!

Ik word elke ochtend zo blij van mijn vogeltje haha. Hij hoort tot ongeveer 10 uur te slapen en de kooi is nog bedekt, maar voordat ik ga werken doe ik het doek een beetje omhoog zodat ik goedemorgen kan zeggen. Hij drukt zijn koppie dan helemaal tegen de zijkant van de kooi aan zodat ik hem kan kriebelen. Zoooo cute.

En dan rond 10 uur begint ie aan te geven dat ie eruit wil door te fluiten, kus geluidjes te maken en “good boy” te piepen. Zo’n leuk ritueel elke dag. :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Wandelen in het zonnetje met de wandelwagen, fijn dat het nog lekker weer is :smile:

1 like

Waarom eet en drink je tegelijk?
(Ik probeerde het zelf uit te zoeken via Google lukt niet, kwam wel dit tegen :sweat_smile: https://www.google.com/amp/s/www.rtlnieuws.nl/editienl/artikel/5187496/hardlopen-wijn-drinken-tegelijk-marathon-zuid-limburg-2021%3Famp)

Ik was te lui om eten of drinken te typen :rofl:, maar meestal spoel ik wat ik eet wel weg met water.

2 likes

Volgens mij bedoelt ze eten of drinken tegelijk met hardlopen, niet eten en drinken tegelijk. Dus niet stoppen met hardlopen om te eten of drinken, maar dat doen terwijl je hardloopt.

Edit: @anon4388265 was me al voor :smile:

2 likes

Ik heb vandaag zo’n lief kaartje gekregen van mijn werk dat ik er gewoon om moest huilen. :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Heb mijn hoepelrecord verbroken :metal:

8 likes

Ik ga vanavond zuurkoolstamppot eten, echt mijn lievelingsstamppot terwijl mijn vriend het niet zo vindt (maar het nu wel staat klaar te maken :+1:t2:)

2 likes

Grote wandeling met hond was fijn vanmorgen én gelijk stappendoel gehaald, altijd fijn,
en nu al poos aan borduren terwijl hond naast me op de bank ligt te snurken :smiling_face_with_three_hearts:

7 likes

De kat die altijd een klein bedankt-miauwtje pruttelt als je hem weer de woonkamer in laat. :heart:

9 likes

M’n vader die gisteren goed uit een zware operatie aan z’n aorta is gekomen! Voor de operatie was ie best pessimistisch en net gevideobeld en hij klonk heel blij en nu ben ik ook blij!

24 likes

Die van ons mauwde denk ik altijd ‘kutwijf kon dat niet sneller’.

4 likes

Hahaha ik ga maar van het beste in hem uit. Al is het normaal gesproken wel een eikel, dus het kan ook prima zijn dat hij een klacht uitspreekt.

1 like