Vandaag een uil gezien en daarna een bever
Wat bijzonder!
Wandeling met de hond met zonsopkomst met zon, zeker gezien het nu weer hele tijd grijs buiten is.
Mijn nieuwe racefiets nu nog beetje zon of vanavond toch maar een rondje.
De eekhoorntjes in onze tuin. Zo’n leuke beestjes
Dat begeleidster vertelde dat ‘ons’ contact persoon bij gemeente zich meer verdiept in mensen met autisme en dan met name gevallen zoals ik (bij bijna alles begeleiding nodig maar word er eigenlijk te slim voor geacht). Echt fijn als iemand dan kennis gaat vergaren, daar word je enkel wijzer van. En vind het leuk dat het uit diegene zelf komt, gezien ze vlak voor de aanvraag nog zoveel vraagtekens erom had en nu steeds meer ziet en begrijpt hoe het is zo beperkt te zijn maar dat het eigenlijk ‘‘haast’’ niet zichtbaar is.
Ik weet niet, doet me wel iets dat mensen hun blik verbreden en verder willen kijken dan het beeld wat de algemene media schetst over vrouwen met autisme en de groep die daar weer buiten valt komt nog niet beeld (want ik ben veel beperkter dan het beeld van de media).
Een man in de buurt die al een aantal weken aan het revalideren is en met krukken loopt. We zwaaien bijna elke dag naar elkaar (hij buiten, ik binnen aan het werk). En vandaag zwaaide hij met z’n kruk omhoog! Gaat de goeie kant op.
Ja, ze zijn zich nu wel hard aan het maken, maar uiteraard kom je dan bureacratische dingen tegen (CIZ die direct meldt dat het veel langer gaat duren en dat je maar overbrugging moet aanvragen etc en andere wachtlijsten voor extra hulpverlening en bijv plek op dagbesteding bij zorgboerderij etc)
Maar het biedt wel ruimte voor mij om te (durven beginnen) met stoppen te doen alsof ik van alles kan en zo de lijdensdruk wat te gaan verlagen, hoe lastig ook dat masker af…
Het is ook stom dat als je bedenkt dat als ik niet zou (kunnen) praten ik alle hulp zou krijgen die ik nú al nodig heb maar ik ben gewoon te slim en dan val door de mazen van alles.
Echt stappen voor mij dit. Ook het erkennen dat dit is wie ik ben enzo. Ik ben niet bereid mijn verhaal te delen bij grote podium (al word gezegd dat men er veel van kan leren, tja)
Na een hele drukke werkdag een avonddienst er achteraan inclusief slapen. Ik ben 1,5 uur door het bos gefietst en kwam bij een prachtige nieuwe route uit terwijl ik dacht dat ik alles wel een beetje kende
Heerlijk even je hoofd leegmaken en ondertussen geld verdienen.
Vandaag ook extra blij omdat ik komende dagen gewoon heel veel gezellige mensen zie die ik erg heb gemist. Heb het idee weer beetje uit een dal te komen. Het klinkt misschien heel humblebrag maar ik heb gewoon echt veel mensen die graag met mij om willen gaan en dat voelt zo warm en verbonden. Ik heb gewoon echt vriendinnen te veel maar stuk voor stuk zulke lieve leuke mensen.
Al een tijdje wil ik naar de kapper, maar ik stel het telkens uit. Vandaag belde mijn kapper of ik binnenkort mee wil als model naar een cursus. Vind ik zo leuk
Hardlopen in de regen/zon en tegenwind.
Iemand zei tegen mij: ‘och, meisje toch.’ Zo lief.
Vanmorgen vroeg konijn gezien met wandelen hond, tijdje nog hond naar laten speuren (die had hem niet gezien, ik zag konijn en die zag mij en sprong weg naar veilige plek). Hond blij met zijn speurtocht.
Plantjes bestellen en ook lekker met de plantjes die ik nu heb bezig geweest. Ik heb een schaduwbalkon en ik ergerde me daar eerst aan (want weinig planten kunnen daartegen), maar ik krijg er steeds meer feeling voor!
Ik zag op marktplaats een houten secretaris aangeboden worden.
Maar heb je hem overgenomen?
weer een outfit aan die ik zelf leuk vind (en dus ook niet echt mainstream/onopvallend is)
ronde hardlopen was ook fijn
we eten pizza vanavond
Dat mijn katten walgelijk klef aan het doen zijn