Het centrum van Vianen is heel klein, maar wel gezellig en leuk om even doorheen te wandelen. De binnenstad van IJsselstein is ook leuk, dat is iets groter. Voor simpel maar wel lekker eten raad ik Caatje aan de Lek aan. Je kunt daar ook heel mooi wandelen
Shizen in Vianen is een lekker (all you can eat) sushi restaurant en zit ook vlakbij je hotel. Locatie is verre van sfeervol maar eten is echt lekker.
Edit: zie nu dat je alleen bent, weet niet of je dan op een tent als deze zit te wachten, zo ja enjoy!
Verder kan je in de omgeving mooi fietsen en wandelen, redelijk vlakbij zit landgoed Marienwaard wat prachtig is en waar je ook een landwinkel met restaurant hebt.
Ik wil in de tweede week van september een bezoek brengen aan het nationaal archief in Den Haag en er een nachtje weg aan vast plakken. Ik zou het liefst een overnachting met een bad willen, ik ga alleen dus wil even relaxen. Ik zie echt de hele avond al hotels maar kan niet echt iets vinden wat ook nog betaalbaar is. Liefst in het centrum want ik ga alleen. Iemand hier die iets leuks weet?
Wat vind je betaalbaar? Ik heb wel eens in The Collector geslapen en dat vond ik een fijne kamer en een leuke locatie.
Ik vond het toen niet duur voor zo’n mooi hotel (70 euro per nacht, misschien een speciale aanbieding?), maar ik heb het idee dat de prijzen sindsdien overal door het dak zijn gegaan dus ik weet niet of dat nu nog zo is.
Ja ik heb echt het idee dat een goedkopere overnachting er niet echt meer bij is als je een mooi hotel boekt. Ik heb van de week ook 150 euro betaalt voor 1 nacht in Rotterdam en dan zat je in een net hotel op een fijne plek, maar niet eens iets met bijzondere faciliteiten of iets dergelijks.
Welk Waddeneiland vinden jullie het leukste voor een paar dagen (met hond)?
Schiermonnikoog
Motivatie? Haha, ben wel benieuwd waarom.
Hahaha, sorry! Ging vroeger zo’n beetje elke herfst met mijn vader, dus is ook deels nostalgisch. En het is lekker klein, rustig, heel mooi, bijna geen auto’s (je mag ook je eigen auto niet meenemen). Gewoon heerlijk om niks te doen en bij te tanken. Beetje wandelen, lezen, chillen. Ben verder alleen op Texel en Vlieland geweest, vond die veel drukker en toeristischer.
Schier! Lekker rustig, niet te groot.
Ik ken geen hond met een voorkeur voor één Waddeneiland… Het is sowieso feest.
Ik ken Texel goed en daar mag de hond op veel plekken los en de meeste accommodaties accepteren honden. Ja het is drukker, dan de andere eilanden, maar ook meer ruimte en genoeg plek voor iedereen!
Texel en Ameland zijn beide heel hondvriendelijk.
Wij gaan altijd naar Texel met de hond. Ook vanuit nostalgie omdat we daar toen ik op de basisschool zat ook kwam
Ik heb net geboekt, dinsdag t/m zaterdag naar Texel! Nazomer in eigen land, heerlijk!
Nog even een vraagje, sorry voor de dubbelpost, maar als we op dinsdag a.s. om 14.30u de veerboot willen hebben met de auto vanuit Den Helder, hoe laat zouden jullie dan aanwezig willen zijn om niet te hoeven stressen? Lijkt me niet per se een drukke dag of druk tijdstip.
Vriend en ik hebben gisteren nog snel een midweek weg geboekt! Met de weersvoorspelling van komende week geen straf!
10-15 min van tevoren
Als er geen wachttijd is kun je zo oprijden. Heb je je kenteken opgegeven met je e-ticket? Dan kun je bij het best bij de 2 meest rechtse doorgangen opstellen. De slagboom gaat dan na het scannen open.
Wij gaan donderdag lekker een lang weekend naar Texel, zoveel zin in nog even met het mooie weer!
Volgens mij zijn alle waddeneilanden populair onder hondenbezitters en is elk eiland daarom ook prima met hond. Maarrrr mijn favoriet is zéker schier! Weinig verkeer en lekker rustig. Je hebt een paar prima horeca tentjes (de marlijn is favoriet) en tis er niet zo hipster als bijvoorbeeld vlieland ineens is geworden.
Ah je hebt al geboekt zie ik! Ik heb nu echt vreselijk veel zin in om weer naar een waddeneiland te gaan