Reizen / Vakantie #2

Aphrodite waterpretpark!

2 likes

Thanks! Ik ben toch voor Kaapverdie gegaan, Boa Vista!
Nu 3 maanden crackers met pindakaas eten want geen geld meer voor wat anders.

2 likes

Vraag voor iemand die op Madeira is geweest: wij twijfelen tussen de P6 en de P9 hike. Welke is mooier? :smile:

1 like

Dank! Heb je verder nog tips/aanraders? En reis je alleen?

1 like

Ik was met het hele gezin. In kruger zelf raad ik vooral rond olifants, satara, skukuza en lower sabie aan
Rond lower sabie en skukuza zoe je ook wel echt het meeste door de rivieren.
Ook raad ik aan meerdere dagen per plek te blijven zodat je in de middagen niet altijd snel doormoet maar rustiger aan kan doen

1 like

2 berichten zijn samengevoegd naar een bestaand topic: Weg in eigen land

Heb zelf alleen de PR9 gedaan (op aanraden van iemand die vrijwel alle hikes heeft gedaan), en die was echt prachtig! We hebben het niet helemaal tot het einde gered (waar je ook door tunnels moet) maar alsnog de moeite waard. En mogelijk ook iets minder drukbezocht dan de PR6?

Samenvatting

7 likes

Leuk, ben benieuwd! Ziet er mooi uit. Ik zoek wel iets soortgelijks, dus 4/5 sterren met een fijn zwembad en evt. een spa erbij. Zit alleen nog te twijfelen om halverwege naar een plek wat zuidelijker te gaan, richting Lindos. Maar voor het noorden ziet dit hotel er wel heel goed uit

3 likes

Ik ga naar Mallorca over 2,5 week maar ik moet een transfer regelen vanaf de luchthaven naar mijn hotel. Een moeilijke factor: ik kom 2 dagen eerder al aan en verblijf dan elders. Na 2,5 dag gaat de rest terug en moet ik dus van het vliegveld naar het hotel komen.

Maar ik kan zonder vluchtnummer nergens transfers reserveren en ik ‘durf’ ook niet zomaar ter plekke in en taxi te stappen die aan de luchthaven staat te wachten uit angst om opgelicht te worden of weet ik het: ik ben maar alleen.

Iemand enig idee of enige ervaring met wat ik in hemelsnaam kan doen in dit geval?? Toch maar gewoon in een officiële taxi stappen? Gewoon een random vlucht opzoeken die dezelfde tijd land als ik er ben en erop gokken dat die geen vertraging heeft en ik daar uren sta te koekeloeren (want dat wordt bijgehouden)?

Ik ben vorig jaar vanaf het hotel naar vliegveld gegaan met de taxi (had hotel toen geregeld heb ze gemaild maar ze sturen nu een vage link naar excursies) dus ik weet wel ong. wat het moet kosten en hoeveel km het is. OV is ook geen optie want dat duurt 1,5 uur incl. veel lopen met koffers dus neen. De plek waar ik geboekt heb kan/doet ook niks want die vragen ook om een vluchtnummer om de transfer die ik al geboekt/betaald had te verplaatsen.

1 like

Een officiële taxi lijkt me toch gewoon prima?

6 likes

Waarom ga je niet vanaf je andere verblijf naar het hotel?

2 likes

Wij hadden twee jaar geleden een bustransfer van vliegveld naar hotel en terug een taxi en ja kost wat meer, maar was prima. En wij zaten in Cala d’Or en dat is best een stukje! Snap wel dat je het alleen spannender vindt, maar als je gewoon direct een ritprijs afspreekt (kon bij ons gewoon) dan kan er weinig mis gaan zou ik denken. Je kan natuurlijk overal opgelicht worden, maar ik denk dat het op Mallorca wel mee zal vallen!

1 like

Omdat dat 2x zo ver en dus 2x zo duur is als ik met de taxi moet en ik kan gewoon wel mee naar de luchthaven vanaf dat ene hotel. Hotel A ligt 30 minuten naar rechts van de luchthaven en hotel B 30 minuten naar links :’).

@kika ik ben een dorpse meid die dus nooit een taxi pakt tenzij dat van te voren al geregeld is. Dus ik weet niet goed waar ik op moet letten, of iets legit is of niet… Dat voelt best a-relaxed. Dan wil ik het van te voren regelen maar dat kan dus niet.

@Krabsalade vorig jaar van hotel naar vliegveld kon ik dus geen ritprijs afspreken en was het gewoon betalen volgens de teller. Gelukkig hoef ik niet naar Cala d’or, vorig jaar was ik 45/50 euro kwijt zoiets. Jullie hebben toen gewoon een taxi aangehouden op de terugweg of dat wel van te voren al geregeld?

2 likes

Aah balen. Ik zou ook gewoon een taxi pakken of een uber. In de Uber app zie je meteen de prijs en de Uber app heeft heel veel ingebouwde veiligheidsmaatregelen.

1 like

Kan het tweede hotel waar je verblijft misschien iets betekenen? Die hebben vaak toch wel afspraken met taxi’s enzo?

1 like

Die heb ik dus gemaild en toen kreeg ik een vage link waar zij meenden dat ik ook een transfer kon boeken maar dat ik een vluchtnummer nodig had (ja dat schreef ik al naar ze dat ik dat niet heb) en in de link zitten alleen excursies mahaha. Dus heb nu wel opnieuw gemaild met de melding dat ik met die link niks kan.

1 like

We hadden toen wel een taxi besteld via het hotel, die uiteraard te laat was. :smiling_face_with_tear: Maar ook wel eens in Portugal in Faro gewoon bij vliegveld eerste beste taxi genomen en allemaal goed gekomen.

Ik denk dat als je je op het vliegveld bij die balies meldt in de aankomsthal je trouwens nog best kans hebt dat je met een transferbus mee kunt, als je maar betaalt. De vraag is of je zin hebt om dat daar te gaan proberen.

1 like

De controlfreak in mij wil het 't liefste van te voren geregeld hebben inderdaad :face_holding_back_tears:

@Luzarl über heb ik dus nog nooit gebruikt maar dat ken ik uiteraard wel hiii. Maar kun je zoiets ook al van te voren vastleggen?

Edit: ok nee geen über want kost een nier.

2 likes

Ja dat kan zeker maar dan is het wel duurder. Maar rondom vliegvelden zijn altijd genoeg ubers! Ik zou me daar niet druk om maken. Tenzij ze natuurlijk ineens geen Uber hebben in Spanje/op Mallorca, maar dat zou ik niet weten dan 🫣

Edit: in de app kan ik nu geen ritten vinden. Maar je kan het denk ik beter even aanklikken als je daar bent met het juiste adres enzo

1 like

Haha snap ik op zich wel, maar aan de andere kant is Mallorca zo’n georganiseerd eiland en zo ingericht op toerisme dat het me bijna onmogelijk lijkt dat dit niet goed gaat komen. :sweat_smile: Vooral omdat je toch geen bepaalde vlucht/tijdstip moet halen; boeiend als je er 30-45-60 minuten langer over doet.

3 likes