Weg in eigen land

Wij gaan donderdag lekker een lang weekend naar Texel, zoveel zin in nog even met het mooie weer!

3 likes

Volgens mij zijn alle waddeneilanden populair onder hondenbezitters en is elk eiland daarom ook prima met hond. Maarrrr mijn favoriet is zéker schier! Weinig verkeer en lekker rustig. Je hebt een paar prima horeca tentjes (de marlijn is favoriet) en tis er niet zo hipster als bijvoorbeeld vlieland ineens is geworden.

Ah je hebt al geboekt zie ik! Ik heb nu echt vreselijk veel zin in om weer naar een waddeneiland te gaan :heart:

5 likes

Dit was echt even een goede wake up, ik heb mijn agenda om gegooid en ben nu ook onderweg naar Texel! Laat die hittegolf maar komen!
Thanks voor de tip, dus!

11 likes

Heeft iemand tips (eten/slapen) voor Maastricht?

Mijn zusje en ik willen morgen ergens heen met schaduw waar we kunnen wandelen en zwemmen waar ook honden mogen komen. Hebben jullie ideeën? Zee vinden we heel leuk maar wel weinig schaduw…

1 like

In het Limburg-topic zijn eerder tips gegeven voor Maastricht: Limburg-topic

1 like

We zijn inmiddels geweest en het was echt geweldig!! hotel/eten echt goed geregeld, niet te druk, alles klopte gewoon. Heel goed weer ook dus veel op de ligweides geweest.
Mijn ma was goed verrast, dus tnx voor de tip nogmaals!
Voelde als 4 dagen weg haha

vraag over sauna

Wat ik me nog afvroeg. Hoezo zijn die opgietingen zo mega speciaal? Steeds super druk maar ook in de reviews lees ik nu: “meest bijzondere opgieting ooit, het was adembenemend” (??)
het was wel lekker hoor daar niet van maar voornamelijk: heel warm! Terwijl ik op internet ook lees dat ze soms verkoelende stappen toepassen? Dat was bij ons niet

Misschien ontbreekt het sauna-gen bij me maar dit snapte ik dus niet zo goed

4 likes

Ik heb echt nooit iets gesnapt van opgietingen behalve dat het idd bloedheet is

6 likes

Bij de eerste keer dacht ik steeds: nu komt het, nu gaat het gebeuren, ben benieuwd wat het speciale is… En toen was het al voorbij :joy:

3 likes

Haha ik vind opgietingen wel bij de sauna ervaring horen maar ze zijn niet allemaal even goed. Het meest hilarisch vind ik altijd die in de sauna’s waar ze zo’n saunatheater hebben. Heb daar eens een hele mata hari opgieting meegemaakt van de winnaar van het NK opgieten :joy: ze had 3 verschillende outfits ook

4 likes

Haha ik zou m’n lach denk ik niet kunnen inhouden dan
Wat heeft Mata hari met de sauna te maken? Het is denk ik echt een Hollandse entertainment twist op iets Fins, namelijk dat iemand gewoon van tijd tot tijd water op de kolen moet gooien toch

1 like

Ik snap het eigenlijk ook niet? Ik ga wel eens met twee vriendinnen naar de sauna, en zij zijn meer fervente saunagangers, en die zeiden ook van: je moet echt mee naar een opgieting!!! En ik zat daar en dacht alleen maar: oké wanneer is dit afgelopen? 🥹 Haha nee volgende keer mogen ze zonder mij.

6 likes

Hahah ja precies. En dan zit je met tientallen naakte mensen te klappen op de tribune voor een mata hari opgieting hahaha echt peak dutch culture

8 likes

ik vind dat gevoel van die vochtige warme lucht die als een soort deken op je wordt gewapperd gewoon zo teringlekker, ik krijg daar helemaal kippenvel van. je hersens worden gewoon uitgezet en je wordt alleen maar geslagen door warmte.
al die poespas boeit me niet zo maar lekkere geuren + ziek warme hittedeken = :sparkling_heart:
en helemaal chill als ze dan daarna een sinaasappel voor je hebben omg echt lekkerste ooit

11 likes

Hoe zorgen jullie ervoor dat je snel kan inpakken?
Ik ga meermaals per jaar een weekend weg met man en dreumes maar iedere x ben ik zoveel tijd kwijt met inpakken en uitpakken.
Ik heb wel redelijk vaste paklijst, loop deze ook vaak al vooraf door/vul aan. Maar ben er toch iedere x weer lang mee bezig. Ook omdat ik het onzin vind iedere x weer nieuwe olie of kruiden te kopen en er dus best wat mee moet wat we ook iedere dag gebruiken.
Heb nu wel nieuwe tandenborstels gekocht zodat de toilettas al ingepakt is.
Maar op zoek dus naar tips!

1 like

Ik heb mijn inpaklijst recent op kamer gesorteerd. Het inpakken gaat nu sneller omdat ik per kamer alles verzamel in plaats van door het hele huis heen en weer loop (en overal dus 15x kom). Misschien is dat wat?

7 likes

Ik pak altijd ruim vooraf de spullen in die ik niet dagelijks nodig heb. Dan op de ochtend van vertrek alleen nog de toiletspullen en de laatste dingen als olie/zout etc. En ik ben met de jaren steeds minder mee gaan nemen. Ervaring leert dat het speelgoed bijvoorbeeld weinig gebruikt wordt op zo’n weekendje dus daar gaat al een stuk minder van mee.

4 likes

Oh dat is een goede tip! Heb je dan aparte lijsten of subcategorieën?
@Pampas dat is een goeie. Ik heb dus ook echt in m’n hoofd zitten dat ik zo compact mogelijk moet inpakken terwijl ik gewoon met de auto ga en genoeg plek heb. Komt echt nog uit dat ik met de trein of fiets weg ging.

Ik heb één lijst op To Do met sublijsten:

En dit is dan een sublijst:

En de originele lijst dupliceer ik voordat ik afvink, zodat ik de originele lijst behoud.

9 likes

Oh thanks! Daar wil ik denk ik wel nog een app voor downloaden (ik gebruik nu Google keep)

2 likes