Weg in eigen land

Hebben jullie aanraders voor mooie hotels met een wellness ergens in Nederland? Het liefste wel op loopafstand van een centrum voor restaurantjes.

Volgens mij werd dan hotel/restaurant van sergio herman genoemd. Die heeft ook een wellness.

Ik ben echt alle posts doorgelopen en niks gevonden. Zoek nog steeds iets voor in december in de buurt van Groningen, maar ook nog voor volgende week.

Iets super romantisch, liefst met haard, bad, uitzicht, goed restaurant etc. Rondom of in steden als Breda, Den Bosch of Maastricht. Het voldoet allemaal net niet aan mn (hoge) eisen haha.

Misschien Mooi rivier in Dalfsen, Parc Broekhuizen of Plantage Rococo in Velsen (bij Haarlem). Bij allen nooit geweest trouwens

Wij zaten twee jaar terug in dit hotel, in de sunsetsuite. Misschien is dit wat je zoekt? De kamer was echt fantastisch, ook met openhaard, sauna en bad met uitzicht. Het restaurant was er minder, maar je zit vlakbij Groningen.

https://www.hotelgroningenwesterbroek.nl/kamers-suites/sunset-suite/

2 likes

Heeft iemand al eens wild, wijn en wandelen gedaan in de Veluwe? Wild, wijn & wandelen — Park Hoge Veluwe Ik vraag me af of dat de prijs waard is, of dat ik beter zelf een drankje en hapje kan kiezen daar? Twijfel ook een beetje omdat je moet reserveren en ik echt niet in de regen ga wandelen daar.

Ook ben ik op zoek naar leuke evenementen in de herfstvakantie (23-30 okt) voor mij en iemand die geen Nederlands spreekt. Dagje weg enz sowieso maar soms kom k er dan net te laat achter dat er ergens een leuk evenement was…

1 like

Ik ga volgende week een paar dagen naar Maastricht. Iemand nog tips?
Wandelen, iets chills, italiaans restaurant, anders leuke dingen om te doen?

1 like

Dit vond ik zo gastvrij en lekker!

4 likes

Ik vind het echt matig klinken. Je loopt sowieso langs die restaurants en op de Veluwe staan vanaf het paviljoen ook best wat infobordjes langs de weg.


Deze foto heb ik daar vorige week gemaakt en alle wandelroutes staan duidelijk gemarkeerd.
Eventueel hebben ze vanuit Otterlo (dorp naast park) ook nog iedere avond met zonsondergang een wildwandeling. Zou dat dan eerder doen, is met boswachter en start bij restaurant de waldhoorn. Je kan daar ook eten (al vonden wij het eten erg duur en niet heel erg lekker). Ze hadden bij de waldhoorn ook wijn van de Veluwe en die was wel echt top.

1 like

Oh wat fijn deze info! De wandeling met zonsondergang klinkt beter en ja kan zelf ook wijn kopen en qua eten heb ik dan ook liever echt een diner dan proeverij. Ik sla je foto op, dankjewel!

1 like

Hebben jullie goeie tips voor groepsaccomodaties voor 10/12 meiden? Liefst op een uur rijden van Nijmegen.

Enige grote eis is dat we in één ruimte kunnen ontbijten, borrelen, bankhangen etc
.

Iets verder weg maar wel heel leuk en gezellig:
https://www.booking.com/Share-rpYVHi

Kan zelf ook nog wel wat tips gebruiken dus ben benieuwd!

2 likes

Heeft iemand tips voor leuke fietsroute’s(met een tandem) in de omgeving van de Veluwe? Wij komen zelf uit regio Den Haag dus niet al te ver rijden :sweat_smile:

1 like

Heeft iemand weleens een aparthotel in Nederland geboekt? Dus een appartement met hotelfaciliteiten, misschien een zwembad erbij.

Ik wilde in de winter naar een kerstmarkt in Duitsland maar ik zie dat de prijzen van de hotels erg duur zijn. Daarom wil ik toch in Nederland voor kerst een weekendje weg plannen. Ik twijfel tussen deze vier steden die ik nog niet heb gezien in Nederland. Welke is het leukst als je van oude steden en gezelligheid houdt?

  • Leeuwarden
  • Gouda
  • Dordrecht
  • Amersfoort

0 stemmers

1 like

Dordrecht heeft een van de grootste kerstmarkten van Nederland

1 like

Weet niet wat het budget is, maar deze is heel chill, met veel badkamers, sauna, grote keuken. Met lekker weer ook fantastische tuin met vuurplaats.

2 likes

Alles behalve Gouda, koude sfeerloze stad wat mij betreft

3 likes

Ik heb in Düsseldorf best wat betaalbare hotels gevonden voor begin december. Heb je die stad ook gecheckt?

1 like

Ongevraagde tip wellicht maar je zou ook een hotel in omgeving Maastricht/Valkenburg kunnen nemen en dan een dagje naar de kerstmarkt in Aachen. Er gaat een bus en trein naartoe en je bent er zo!

1 like

Leeuwarden had altijd een kerstmarkt in de oude gevangenis, super sfeervol en met schaatsbaan. Geen idee of het dit jaar ook is. En dan overnachten in Post Plaza (hartje centrum en zo goed als ernaast).

1 like