Met een app zoals gpx viewer
oh deze post is van vorig jaar wtf mn internet lagde even hahaha
nou mocht je dit jaar nog iets zoeken
Ik sluit me aan bij de anderen, de bollenstreek is mooi nu! En dan lekker lunchen in Noordwijk aan zee? Bijvoorbeeld bij Witsand.
Het gebied rond de Nieuwkoopse plassen is ook mooi! Bijv Lusthof de Haeck. Dan zou je ook een rondje richting Oudewater en Kasteel de Haar kunnen doen. Is wel meer randje zuid holland/Utrecht
Beetje onbekend, maar de meeste tulpenvelden vind je niet rond Lisse, maar juist in de noordkop vanaf Schagen! Ook heel leuk om rond te rijden(of huur een elektrische fiets) en veel leuke strandtenten!
Bloemenstalletjes staan overal! Het is leuk om het te combineren met de duinen en leuke lunchtentjes in noordwijkerhout zijn Como & Mama (beide aan een meertje). Anders dtrand in Noordwijk, bijv Branding. Meeste plekken moet je nu wel reserveren. Je kan alle kleine wegen in de omgeving pakken, maar ik zou alles rondom de Keukenhof vermijden, want dat staat vast. Wellicht is Schagen idd rustiger zoals in de post van @Sjern. De keukenhofbis vandaag uitverkocht en er wordt vrij veel verkeer verwacht
Bedoel je deze?
@Shadina Ben je al geweest? Hoe was het?
Als het goed is hoef je bij dergelijke routes alleen een random startpunt te kiezen en vanaf daar kun je één kant op bewegwijzering van ANWB vinden. Dan heb je geen GPS of navigatie nodig.
Ik heb morgen een dagje weg gepland staan met mijn vriend. Het oorspronkelijke plan kan niet doorgaan, dus nu willen we een dagje naar een leuke stad. Het wordt mooi weer dus dat is fijn.
We willen naar een stad in de buurt van midden-limburg, waar het bij voorkeur niet superdruk is, je een beetje kunt winkelen, kunt relaxen (bijvoorbeeld in een park) en waar ook wat moois te zien is (bijvooorbeeld mooie gebouwen of dat de stad gewoon een mooie uitstraling heeft).
We dachten aan Maastricht of Leuven. Wat zouden jullie doen?
- Maastricht
- Leuven
- Anders, namelijk…
0 stemmers
Maastricht is wel druk, dus die valt dan af.
De lakens! In Bloemendaal
Ja daar zit inderdaad ook deels mijn twijfel.
Ik heb gestudeerd in Leuven, dus als je tips wil, laat maar weten
Het gaat waarschijnlijk Leuven worden, dus tips zijn altijd welkom. Ik ben er 1 keer eerder geweest en ik heb toen o.a. de universiteitsbibliotheek bezocht.
Ohh, veel plezier in Leuven. Mocht je een museum willen bezoeken, heb je natuurlijk Museum M (het is niet zo’n heel groot museum met echt topstukken, maar wel mooi opgezet). Je kan naar de Kruidtuin (botanische tuin), is echt super mooi (gratis toegang). Je kan naar het groot begijnhof wandelen, ik vind dat echt zelf super mooi. Je kan picknicken (of chillen in het algemeen) aan het dijleterras. Er zijn ook meerdere parken (het dijlepark (rustiger) en het sint-donatuspark (echt midden in het centrum) of als je wat verder wil wandelen het arenbergkasteel & park of rond de vijver aan de abdij van het park (beiden wel een stukje stappen uit het centrum, halfuurtje ofzo). Volgens mij kan je ook de brouwerij bezoeken (maar dat heb ik zelf nooit gedaan). Als je zou gaan winkelen, zou ik zeker ook naar de parijsstraat gaan, daar zijn wat kleinere winkels en niet alleen de grote ketens. Misschien heb je dat vorige keer al gedaan, maar je kan ook de toren van de universiteitsbibliotheek op voor het uitzicht. Er zijn ook echt leuke vega(n) adresjes in leuven trouwens, als dat je interesseert.
Thanks voor alle tips!
Mijn schoonzusje en ik willen een dagje + nachtje weg. We wonen zelf in het noorden en willen niet mega lang rijden (Maastricht bijv. valt af). Iemand een tip? Zoeken een hotel incl. wat wellness en een stad waar je lekker wat kan winkelen.
Sanadome in Nijmegen
Leiden Fletcher Blue Wellness. Ontbijt en kamer zijn mwah, maar wel een hele mooie wellness en een leuke stad met genoeg winkels.
Is het oké om een stukje te rijden van de sauna naar de stad? Fort Beemster is echt een hele mooie wellness met hotel en een lekker restaurant. Vanaf daar kun je winkelen in Alkmaar, Amsterdam en Haarlem, maar dan moet je wel even met de auto heen.
Ik ben op zoek naar een overnachting in Groningen of Noord-Drenthe, wie heeft een fijne tip? Het maakt niet echt uit of het een hotel of B&B is, zolang het maar privé is. Extra punten voor aanbevelingen met een gooooed ontbijt. Ik wilde terug naar De Engelhoeve maar die zijn al geboekt.