Het gaat waarschijnlijk Leuven worden, dus tips zijn altijd welkom. Ik ben er 1 keer eerder geweest en ik heb toen o.a. de universiteitsbibliotheek bezocht.
Ohh, veel plezier in Leuven. Mocht je een museum willen bezoeken, heb je natuurlijk Museum M (het is niet zo’n heel groot museum met echt topstukken, maar wel mooi opgezet). Je kan naar de Kruidtuin (botanische tuin), is echt super mooi (gratis toegang). Je kan naar het groot begijnhof wandelen, ik vind dat echt zelf super mooi. Je kan picknicken (of chillen in het algemeen) aan het dijleterras. Er zijn ook meerdere parken (het dijlepark (rustiger) en het sint-donatuspark (echt midden in het centrum) of als je wat verder wil wandelen het arenbergkasteel & park of rond de vijver aan de abdij van het park (beiden wel een stukje stappen uit het centrum, halfuurtje ofzo). Volgens mij kan je ook de brouwerij bezoeken (maar dat heb ik zelf nooit gedaan). Als je zou gaan winkelen, zou ik zeker ook naar de parijsstraat gaan, daar zijn wat kleinere winkels en niet alleen de grote ketens. Misschien heb je dat vorige keer al gedaan, maar je kan ook de toren van de universiteitsbibliotheek op voor het uitzicht. Er zijn ook echt leuke vega(n) adresjes in leuven trouwens, als dat je interesseert.
Thanks voor alle tips!
Mijn schoonzusje en ik willen een dagje + nachtje weg. We wonen zelf in het noorden en willen niet mega lang rijden (Maastricht bijv. valt af). Iemand een tip? Zoeken een hotel incl. wat wellness en een stad waar je lekker wat kan winkelen.
Sanadome in Nijmegen
Leiden Fletcher Blue Wellness. Ontbijt en kamer zijn mwah, maar wel een hele mooie wellness en een leuke stad met genoeg winkels.
Is het oké om een stukje te rijden van de sauna naar de stad? Fort Beemster is echt een hele mooie wellness met hotel en een lekker restaurant. Vanaf daar kun je winkelen in Alkmaar, Amsterdam en Haarlem, maar dan moet je wel even met de auto heen.
Ik ben op zoek naar een overnachting in Groningen of Noord-Drenthe, wie heeft een fijne tip? Het maakt niet echt uit of het een hotel of B&B is, zolang het maar privé is. Extra punten voor aanbevelingen met een gooooed ontbijt. Ik wilde terug naar De Engelhoeve maar die zijn al geboekt.
De Eshof in Norg! In de buurt van Assen en Groningen en de B&B zelf is heel mooi en ligt in een rustig dorpje. Tuin is echt chill om in te zitten en er is een zwembad (door het koude weer toen niet uitgeprobeerd). Ontbijt ook helemaal top!
B&B De Drentse krent in Veeningen is ook heel leuk! Je kan er een ontbijtmand bij bestellen en die dan opeten in de prachtige tuin die erbij zit. En de omgeving is echt heel mooi.
Hemeltje lief bij Caro? Is wel boven Groningen maar hoorde dat ze erg goed zijn. Tweede in dat tv programma meende ik.
Ik ben op zoek naar nieuwe B&B’s (of hotel/huisje evt) om naartoe te gaan! Plaats maakt niet uit, behalve de Achterhoek/Twente want dat is dan weer te veel in de buurt haha. Het is voor 2 personen dus het liefst geen huisje voor 6 man wat de prijs ook omhoog brengt.
Ik heb geen bijzondere eisen maar wel veel voor mijn gevoel haha
- privacy (geen slaapkamer echt bij mensen in huis)
- eigen balkon/terras/tuin
- rustig gelegen (liefst buitenaf) maar wel gezellige dorpjes/stadjes met restaurants in de buurt (we hebben een auto)
- iets met water bij de B&B of in de buurt (zwembad/zwemplas/hottub/jacuzzi etc., ligt ook beetje aan het seizoen)
- lekker uitgebreid en gevarieerd ontbijt
Eventueel een optie dat de B&B-eigenaren ook een avond voor je koken wat je soms wel eens als arrangement ziet, maar is geen must hoor.
Ben benieuwd of jullie tips hebben!
Ik ga deze post ook weer gebruiken om nogmaals te benadrukken dat iedereen maar de lieve mensen van Peis en Vree in Friesland moet gaan haha (die voldoen aan alles van mijn lijstje behalve de avondmaaltijd)
https://air.tl/tNW73FxJ. Deze (of het andere huisje dat zij te huur hebben) en dan eten bij Oan Tafel of Jan, beiden in wergea
Wat vind je van de andere B&B’s die bovenaan getipt worden?
Gewoon even via Airbnb oid kijken? Daar kan je dit ook als zoekcriteria instellen.
Wel een brede vraag om hier even te stellen, vind ik.
Zeeland of middelburg of domburg? Is nogal wat anders hé
Weet iemand een leuk hotel in Nederland om met 4 jarige naartoe te gaan ? Liefst met zwembad
Moeten onze zomervakantie nog boeken, help!
Wat is een leuk park van europarcs om naar toe te gaan met een bijna 3 jarige? In het najaar, dus binnen activiteiten zijn wel handig (binnen zwembad, speeltuin etc)