Volgens Gault&Millau zijn Zenith (15,5/20), Sizzles at the Park (12/20) en Huisje James (15/20) de aanraders.
Ik ben op zoek naar een camping ergens in de strook tussen Alkmaar en Tilburg, i.v.m. een familieweekend. We willen met 4-5 gezinnen bij elkaar staan, dus liefst ergens waar je vrij een plekje op een veld kunt kiezen, i.p.v. vaste plekken naast elkaar. Verdere eisen: kleinschalig, mag dus best een “kamperen bij de boer”-achtige plek zijn!
Wij zouden graag (ik, man en peuter van 2) last minute weg willen met Hemelvaart maar dat lijkt een onmogelijke opgave. Kennen jullie vakantieparken oid die goede last minute deals hebben? Of zou gewoon alles al vol zitten?
Het is en hemelvaart en ook meivakantie op de meeste scholen dus het zal inderdaad wel druk zijn. Maar als je bijvoorbeeld bij Landal of een andere keten zoekt kan het helpen de incheckdatum op woensdag 8 mei te zetten. Ze hanteren een lang weekend vanaf die woensdag al op veel plekken. Ik keek net even en dan zie ik in Nederland bij Landal nog 4 parken met beschikbaarheid.
Succes!
Goeie tip dank je wel!
Dit is een handige website die een overzichtelijk en snelle lijst maakt
Het hangt er ook vanaf wat voor jou als budget nog te doen is, maar last minute tijdens de vakantie is vaak niet goedkoop
Misschien handig om te benoemen wat je duur vindt en waar je al hebt gekeken. Anders krijg je denk ik standaard tips als kijk ook eens op airbnb
Dit is in Best, ben hier een paar jaar geleden geweest en dat was prima.
Ik zit eraan te denken om (met een peuter van 3) naar Texel te gaan, het liefst naar een vakantiepark i.v.m. de faciliteiten. Wat is een leuk vakantiepark op Texel?
In het noorden van Texel zit De Krim en Landal. Beide prima parken, en Landal zit mooi in de duinen. Genoeg faciliteiten rondom voor kinderen. Ik vind het alleen niet de ideale plek op het eiland, want met de auto naar andere dorpjes is minstens 20 min. Maar het nabije dorp heeft restaurants en een supermarkt, dus je kunt je daar met kinderen uitstekend vermaken.
Wil je meer midden op het eiland zitten, dan is de Roompot bij De Koog een optie. Veel keuze in huisjes, en een zwemparadijs (dat heeft de Krim trouwens ook). Vanuit hier is fietsen naar dorpjes net wat makkelijker.
Hebben jullie misschien ook tips voor in je eentje een nachtje/nachtjes weg met dochter van 2,5?
Ik ben met mijn zoon toen hij 2 was naar Texel geweest, was echt super leuk! Ik sliep in een huisje bij Van der Valk (die hebben daar ook huisjes van particulieren).
Wat verder misschien leuk is, stay Okay in Utrecht daar heb je kamers van Nijntje en het Spoorwegmuseum geloof in of misschien een wikkel huisje van Stay Okay.
Ik ga volgende week twee weken naar Apeldoorn om op een huis van vrienden te passen. Hebben jullie tips voor leuke kunchtentjes en waar ik het mooist kan wandelen, ik heb een fiets!
Mazar restaurant als je van Afghaans eten houdt. En misschien naar Deventer daar heb je ook veel goede restaurants
Wandelen op Paleispark 't Loo (zwarte route) is ook een aanrader. Qua lunch ben ik het helaas vergeten.
Ben er al een paar jaar weg maar ik vond dit altijd leuke lunchplekken: Guusje, Rembrandt, Klein Berlijn (of kan dat lunch tegenwoordig bij de lobby is maar is er naast en van dezelfde eigenaar)
Wandelen op ‘t Leesten
Heeft iemand een tip voor een leuke familiecamping waar je veel speeltuintjes hebt, op loopafstand van een dorpje en / of boulevard. Bij voorkeur aan zee?
Willen verblijven in een Chalet/huisje of zoiets. Heb in mijn hoofd dat we dan een aan een veldje staan met speeltuintje ofzo waardoor de kleine ook veilig in het zicht kan spelen. Maar dat is zo lastig inschatten van de foto’s enzo.
Wij zijn opzoek naar een (enigszins mooi en niet aftands zoals sommige centerparcs) vakantie park wat fijn/handig is met een baby. We zitten nu aan Dormio in Limburg te denken, dan zit er op het terrein restaurant/lunchroom, cafeetje, zwembad etc.
Dat leek ons wel fijn, weet iemand een soort gelijk park?
Wat mij betreft is Hof van Saksen echt het ultieme vakantiepark in Nederland qua faciliteiten en huisjes. Alleen de omgeving vind ik wel vreselijk ik ga daar echt heen voor het park, dus misschien met een kleine baby nog een beetje zonde. De meeste Landal parken zijn geloof ik wel prima, veel beter onderhouden dan Centerparcs. Topparken Valkenburg heeft ook fijne huisjes (met jacuzzi in de tuin). In België heb je nog Terhills, knetter duur maar wel echt de betere versie van Centerparcs.