Weg in eigen land

Ik weet niet wanneer je wilt gaan en of dit nog hetzelfde is als zo’n 8 jaar of nog langer geleden, maar toen was ik er in februari (Nes) en was alle horeca dicht. Schijnbaar gaan de meesten die maand weg.
Heb nog gezocht of ik er iets over kon vinden, maar nee. Misschien is dat nu dus anders.
Weet alleen dat wij dat niet wisten en de straat inliepen waar dus normaal gezellig alle terrassen en heaters waren, alles potdicht zat.
Uiteindelijk was het daardoor juist een heerlijk rustig weekend want de internetverbinding was ook slecht en dus was ik noodgedwongen volledig vrij.
We gingen toen dus alleen maar luieren, wandelen en dineren bij Nobel :heart_eyes: (want die was dus wel open want was ook hotel)

1 like

Nes! En dan lekker borrelen bij het van heeckeren bij een vuurtje op het terras of naar het strand en naar sjoerd!

3 likes

We willen in mei gaan, dus het is dan niet zo uitgestorven gok ik.
Gaan we voor Nes, thanks allemaal!

4 likes

Heerlijk eiland! En sowieso niet heel groot dus je kan alle plekken wel aandoen!

5 likes

Dan is er niets aan de hand inderdaad, alvast veel plezier!

2 likes

Oooh sowieso Buren! Veel gemoedelijker en wordt je minder overlopen door asociale toeristen (al is dat de laatste jaren ook wel wat veranderd). Kom mijn hele leven al op Ameland en nergens zo thuis gevoeld als in Buren. En Nes is vlakbij (15min fietsen, max). Hollum is ook een leuk dorp maar niet centraal, 10km fietsen vanuit Nes.

1 like

Hotel de Witte berken? Zijn wij laatst geweest en ontbijt en de sfeer is er fantastisch.

Iemand een tip voor een oke hotel/airbnb/wat dan ook in Amsterdam qua prijs? Checken pas in rond 00.30 uur en de volgende ochtend weer vroeg uit dus vind het zonde om >200e per nacht te betaen.

Is het doordeweeks? Dan zou ik een Stayokay aanraden. In het weekend hebben die helaas een minimum van 2 nachten.

2 likes

Ja doordeweeks! thanks!

1 like

Degenen die afgelopen jaren vriendinnenweekend hebben gehad in NL, vertel me wat jullie waar gedaan hebben en verbleven!

Na 12+ jaar vriendinnenweekendjes raakt de inspiratie een beetje op. Dus leuk om weer eens tips te lezen!

1 like

Met hoeveel zijn jullie?

Wij verblijven de laatste tijd vaak gewoon in een chill boshuisje waar je gewoon gezellig kan koken, borrelen en bijkletsen. We zien elkaar met zn zessen nooit meer zo vaak en er is altijd wel iemand moe / druk / zwanger.

Qua activiteiten naast de standaard escaperoom, bootje varen, en wandelen ook een keer een golfcursus gedaan en dat was verrassend leuk!

3 likes

4! Thanks!

2 likes

Bonbons maken, pottenbakken, oude eendjes toertocht (evt met picnic), lokale wijnproeverij (of ander lokaal product), Bob Ross schilderij maken, vriendenquiz/muziekquiz/pubquiz.

Verder inderdaad spelletjes, uitgebreid koken en borrelen en ook chillen, boek lezen, wandelen etc. Zoeken meestal wel een huisje met hottub, sauna of jacuzzi.

2 likes

Wildplukwandeling, vogels spotten, houtbewerking, porselein gieten, blauwdrukken. Wij kiezen altijd een stad uit en kijken dan een beetje wat daar te doen is!

2 likes

Huisje in noordwijk aan zee en dan dagje geshopt/gegeten in leiden, huisje op de veluwe en witte fietsen gehuurd, maar tegenwoordig is nederland zo duur dat we zijn overgestapt op voor hetzelfde geld naar zonnigere europese stedentrips :joy:

3 likes

Vgm heb ik maar 3 x iets in NL gedaan de rest erbuiten. Ardennen, Tsjechië en Engeland. De laatste is wel alleen betaalbaar als je ruim van tevoren zoekt en plant. Ook een tripje met vriendinnen naar Milaan. Mooi weer en lekker eten lol.

1 like

Dank jullie wel :geek:

1 like

Deze kortingscode bij Landal werkt nog steeds. Scheelt je wat tientjes. Kun je mooi een voorkeursligging voor boeken haha

2 likes

Iemand tips voor een leuk hotel met lekker eten in Nederland? Plek maakt niet zoveel uit, het mag wel een beetje luxe zijn.