Werk (algemeen topic)

Je hebt ook helemaal gelijk! Heb hem net gesproken en hij snapte het wel dat het erg veel voor mij was in het begin dus pfeeew.

1 like

Hee super fijn dit. Ik denk zelf ook veel na hierover, omdat ik 5 dagen (32 uur) werk met een kind, en me soms afvraag of ik niet liever 4 dagen zou willen werken. Maar nu werk ik elke dag maar tot 4 uur, waardoor ik mijn zoontje elke dag van de creche op kan halen én samen met hem kan eten. Dat is heel waardevol. Als ik 4 dagen zou werken, zou ik dus elke dag laat thuis zijn en hem niet zien en dan maar 1 dag met hem samen hebben. Ik betrek het nu heel erg op mezelf haha, sorry daarvoor, maar dat vond ik dus fijn aan je tips :smiley: het helpt je goed over je eigen situatie na te denken.

Wat rot @Gato en heel herkenbaar ook. Dikke knuffel voor jou!


Is er iemand die mij misschien kan helpen? Ga mogelijk aan de slag bij andere werkgever, zij hebben al getekend, ik moet nog. Maar ze hebben geen pensioen regeling. Iemand tips of mag ik iemand vraag stellen via DM?

1 like

Nou, ik heb nog wat reistijd, dus ben altijd best lang onderweg! Als ik op 9 uur op werk moet zijn, ga ik om 8 uur de deur uit (scheelt dat die kleine altijd heel vroeg wakker is, dus 's ochtends heb je alvast quality time :crazy_face:) dan duurt de werkdag tot 18.00 uur en dan nog naar huis rijden, dus dan ben ik om 19.30 thuis en zou ik hem niet meer zien. Dan vind ik dit fijner :slight_smile:

Begin jij dan heel vroeg als je met 8 uur werken per dag om 5 uur al klaar bent? (edit: en met 1 dag bedoel ik dan buiten het weekend, in the end ben je dan natuurlijk 3 dagen samen)

Oh dat klinkt ook heel prima! Ja in dat geval zou ik het hetzelfde doen als jij denk ik

1 like

Ik heb op mijn werk recht op een vergoeding die zij het afgelopen jaar vergeten zijn te betalen en nu zeggen ze dat ze het maar van een paar maanden met terugwerkende kracht kunnen betalen, voor de overige maanden (die in 2020 vielen) heb ik pech want het jaar is al afgesloten. Mag dat zomaar? Zij hebben een fout gemaakt, niet ik, en nu loop ik geld mis waar ik wel gewoon recht op had.

Ha lekker makkelijk zo. Lijkt me dat dit niet klopt.

1 like

U kunt uw loon opeisen tot 5 jaar nadat uw werkgever verplicht was het aan u te betalen. Als u binnen die tijd een aangetekende brief stuurt naar uw werkgever, waarin u aanspraak maakt op het achterstallige salaris, dan wordt de verjaringstermijn van 5 jaar verlengd.

https://www.rechtspraak.nl/Onderwerpen/Loonconflicten

Hun probleem dat het boekjaar al is afgesloten.

4 likes

Ik wou me eigenlijk ziek melden voor vandaag maar mijn afdelingshoofd liep al wat te zeuren over mijn ziekmeldingen. Dus wissel vandaag af met bank, even kijken of er een mail is binnengekomen en dan weer de bank.

Ik ga dus volgende week beginnen met mn nieuwe werk maar merk dat ik helemaal geen zin heb.
Eerste start is al op de verste locatie terwijl ik dat juist niet wil, ook aangegeven, maar dit is algemene programma dus is even niet anders.

1 like

Als er nu iemand nog een factuur uit 2020 zou willen betalen, zouden ze dan ook moeilijk doen over het boekjaar? :sweat_smile:

5 likes

Ha, dit is zo kut. Een collega had iets soortgelijks, die had nog recht op iets uit een afgesloten boekjaar (+ een deel uit het lopende boekjaar). Had mijn baas gezegd, zullen we dat deel uit het afgesloten jaar er gewoon bij laten? Ehh, nee man. Is verder een super redelijke man, dus ik snap ook niet waar dit zo vandaan kwam.

Is het al gelukt?

Klinkt ook wel als een toffe uitdaging voor hem! Hij heeft best moeite gehad met een leuke baan/werkplek vinden daar toch?
Natuurlijk is het spannend, al klinkt het ook als een nieuwe impuls.

Dit klinkt bijna meer als een 0-uren contract dan als een freelance contract…

Nee, dat niet, maar hier moet je wel drie opdrachtgevers hebben. Dus (volgens mij, maar pin me er niet op vast) kan je niet zo makkelijk 1/2 jaar lang een vaste werkgever hebben. Dan wordt het al snel als verkapt dienstverband gezien.

Ben benieuwd wat hij uiteindelijk kiest :blush: een uitdagende baan met goede vooruitzichten is wel echt wat waard

Dat is super chill! Dan heeft hij dadelijk die positie gehad en kan hij in DK geloofwaardig verder solliciteren en dan misschien wél dat salaris krijgen.

3 likes

Er wordt gewoon op zondag onderhandeld? :grinning:

1 like

Als het echt per direct is en er was geen mogelijkheid om het iedereen al eerder gezamenlijk te vertellen vind ik het een super nette manier van opzeggen! Veel netter dan een mailtje ofzo

1 like

Wat vinden jullie een leuke verjaardagstraktatie op het werk voor ± 20 collega’s?
Taart vind ik eigenlijk best wel een gedoe steeds :stuck_out_tongue: en cake deed ik vorig jaar.