Werk (algemeen topic)

Ik zal het een volgende keer proberen! Lijkt me wel lastig omdat het vaak over projecten gaan met 3 sporen waar ze dan allemaal inhoudelijk over in discussie gaan, dus hopelijk weet ik de woorden bij de punten te rijmen, haha. Maar wellicht lukt het!

3 likes

Ohh dat klinkt wel heel lastig ja! Wel fijn dat je samen met iemand notuleert dan, dat je voor elkaar wat op kan vangen

1 like

Is er een bedrijfsarts betrokken in dit geheel? Je bent toch ziek gemeld? Wat doen je baas en HR-adviseur dan in dit verhaal ipv de bedrijfsarts? Een bedrijfsarts kijkt veel meer naar jouw welzijn.

Je zou helemaal niets hoeven doen voordat je langs een bedrijfsarts bent geweest

3 likes

Ik zou helemaal niet gaan reintegreren voordat je een bedrijfsarts hebt gesproken. Daar heb je ook recht op!! Eentje die even de tijd heeft en kijkt naar jouw welzijn en niet de tekorten in de roosters volgend jaar In die arbo deskundige zou ik geen vertrouwen hebben. Dit soort situaties kan je niet even in 5 minuten telefonisch inschatten.

4 likes

Arbo artsen zijn gewoon basisartsen in dienst van een arbodienst. Ze hebben niet per se een vervolgopleiding gevolgd. Als er goed is heeft diegene nog een bedrijfsarts die het een en ander overziet.

Maarja, ik duim vooral dat je snel daar ontslag kunt nemen :kissing_heart:

3 likes

We hebben een verwenweek en moeten allemaal 1 collega verwennen/verrassen.
Ik heb al eens op pinterest gekeken maar daar vind ik vooral de ‘je hebt veel in je mars’ en dan met een mars erbij :sweat_smile: wel leuk hoor maar ik ben niet helemaal overtuigd. Iemand leuke ideetjes of zelf al eens een verwenweek gedaan op het werk en echt toffe dingen gekregen?

Wtf is dit nou weer voor een achterlijk idee dan (niet de mars, die hele verwenweek)

21 likes

Ja het is niet mijn idee voor alle duidelijkheid. Maar iedereen heeft 1 collega toegewezen gekregen die je ‘moet’ verwennen. Ik heb geen zin in de cliché dingen dus dacht, misschien heeft hier iemand fijne ideeën

1 like

Jeetje wat een gezeik. Is het gelukt om een bedrijfsarts te spreken? Ik hoop voor je dat er snel met je meegedacht wordt ipv voor je gedacht. In elk geval, ga niet twijfelen aan je eigen recht en ideeën over de situatie. Jij voelt dit het allerbeste aan. Voor hun lopen terwijl het niet gaat, is voor jou op de lange termijn slecht en jij blijft met de gebakken peren zitten. Zij niet.

2 likes

Geen fijneijs zaak in de buurt? Dat je een cadeaubon daar kan halen in het kader van ‘hard werken maar je zelf soms ook ijsvrij gunnen’ oid.

8 likes

Aanbieden lekkere koffie te halen bij een koffiezaakje in de buurt? Of een broodje voor de lunch? Zou ik veel gelukkiger mee zijn dan een cliche leus :joy:

3 likes

Ik zou zelf sowieso het meest blij zijn met eten. Wat is het budget?

Misschien een zelf ontworpen reep Tony’s (je kan zelf de smaak en verpakking ontwerpen, is 10 euro incl verzendkosten). Of als je meer budget hebt, dit had een vriendin gekregen van haar werk toen ze in het ziekenhuis lag: Koop de Tiny Tony’s mix groot 900 gram - Tony’s Chocolonely (tonyschocolonely.com)

2 likes

Heeft de bond nog iets voor je kunnen betekenen? Ik heb echt plaatsvervangende frustratie over je verhalen. Ook omdat het deels herkenbaar is van onderwijsorganisaties waar ik eerder heb gewerkt. Hoop dat je het snel achter je kan laten.

3 likes

Er is geen afgesproken budget, je mag zelf kiezen. Het is de eerste keer dat ik het meemaak maar er zijn mensen die weinig geld eraan uitgeven en anderen die boeketjes bloemen enzo kopen. Dat kies je zelf maar maakt het wel lastiger vind ik.
Een leuk idee, bedankt!!

1 like

Als ik jou was zou ik nu als eerst zorgen voor juridische bijstand. Jouw advocaat kan dan ook verder voor jou het woord voeren vanaf hier. Als HR en de arbo al zo ‘vijandig’ zijn dat je ontslag overweegt, dan denk ik dat het voor jou beter is om er nu meteen tussenuit te stappen en dan kunnen zij mooi onderling naar een (juridische) oplossing zoeken. Sterkte!

3 likes

Desnoods Second opinion | Bedrijfsarts | Arboportaal

Succes. Rotsituatie zo…

3 likes

Geen idee of het betaalbaar is maar ik heb net twee mooie gezien. Bij Blox (architectuurmuseum) en bij Nexthouse hostel. Bij nexthouse kon je het dakterras met een soort kas afhuren, bij Blox hadden ze een grote glazen vergaderruimte met zicht op het museum.

2 likes

Heftag om weer te werken na een extra lang weekend (vr-ma) :pleading_face::pleading_face:

3 likes

Ik heb gewerkt dit weekend, maar ook écht geen zin vandaag :smiling_face_with_tear: zit in de trein maar wil het liefst terug naar huis en in bed gaan liggen.

2 likes

Zit er een verschil in het tarief dat je betaald krijgt? Lijkt me niet toch?

Wat betreft overlijdens, als dit dicht bij je staat (opa, oma, gezin) dan krijg je daar meestal bijzonder verlof voor (zelfde voor trouwen bv). En je vakantie weken krijg je nu dan natuurlijk doorbetaald ipv dat je dan die weken niets uitbetaald krijgt. En ook wel fijn dat je uitbetaald krijgt als je ziek bent (dat is volgens mij met 0 uren niet). Oftewel, je krijgt er als het goed is wel meer rechten bij, naast geld (doorbetaling bij afwezigheid door bovenstaande redenen). En als je meer vakantie wil, is onbetaald verlof dan nog bespreekbaar?