Ohja ik ook, al vanaf mn 18e. Ook mensen die dat heel vreemd vinden. Het leven geeft geen garanties en als je in een situatie terecht komt waarin je flink terugvalt in inkomen (samen of alleen) is het toch fijn dat ik/we dat achter de hand hebben. Ken verhalen zat van moeders met kinderen die hier in de regio geen urgentie krijgen, of die met urgentie nog 1,5 jaar verder zijn.
Je moet hier 1x per jaar inloggen om je inschrijving actief te houden, en zelfs met 10+ jaar inschrijftijd kom ik momenteel voor weinig in aanmerking. Een vriendin van mij was niet ingeschreven, stond met baby op straat dus sliep zolang bij haar ouders en de woningbouw zei doodleuk u krijgt geen urgentie, u kunt bij uw ouders wonen. Ben je 33 en heb je een kind. Zelfs de brief van de ouders dat ze haar na 3 maanden op straat zouden zetten haalde niks uit. Dus zeker dat ik ieder jaar netjes inlog.
@Fishing sociale huur zit wel een max aan qua inkomen iig. Vermogen weet ik niet. Als je flink spaargeld hebt uit overwaarde, dan zul je er wellicht niet voor in aanmerking komen (weet eigenlijk niet of als je die overwaarde bv jn een lijfrente stopt die je maandelijks iets laat uitkeren of dat meetelt of niet). Maar wie weet stort heel de huizenmarkt wel weer in over 2 jaar en is het weg overwaarde. Of raak je je baan kwijt, persoonlijk faillissement weet ik het wat allemaal.