Ah het is niet mijn bedoeling om een ander een slecht gevoel te geven door het zo te verwoorden. Misschien had ik het anders moeten zeggen, sorry als het echt heel stom overkomt!
Heel eerlijk: een dag op mijn werk vind ik eigenlijk rustiger dan een dag thuis met kinderen. Dus misschien is fulltime werken in de praktijk wel mentaal beter vol te houden dan ik van te voren had gedacht (tenminste als de kinderen gewoon naar de opvang kunnen en niet om de haverklap thuis zijn door ziekte ). Alleen in ons geval werden de opvang kosten dan echt zo hoog
dat we beiden een dag hebben ingeleverd daarvoor.
En ik zie het dus ook zo: als ze weer groter zijn, dan is er weer meer rust en ruimte voor mij zodat ik weer lekker meer kan werken want ik vind mijn werk super leuk en ik laad er ook echt van op (maar okee misschien ligt dat punt dan voor mij iets verder in de toekomst dan de basisschool leeftijd en was mijn beeld iets te rooskleurig daarin:sweat_smile:). En dan is het financieel ook makkelijker omdat BSO dan minder kost dan hele dag kinderopvang (of heb ik dit ook weer te rooskleurig in mijn hoofd ).
Ik denk ook dat je het als moeder nooit goed kan doen. Dat buitenstaanders denken: oh werk jij zoveel? Of: nou nou wat een luxe poes, zo weinig werken. Wat je ook doet, anderen zullen er altijd wel een mening over hebben.