Mijn man heeft elke 6 weken een dienstweek waarin hij het weekend werkt. Dus niet zo vaak, maar dan zorg ik in mijn eentje voor de baby’s. En vanwege zijn werk + reistijd is hij nu ook doordeweeks pas thuis als de baby’s al op bed liggen. Dus 4/5 avonden doe ik het avondritueel alleen. Dat vind ik soms wel even zwaar als ik moe ben, omdat het allemaal in relatief korte tijd moet omdat ze dan moe zijn. Maar hopelijk kunnen ze als ze wat ouder zijn iets later naar bed en dan kan het allemaal wat rustiger aan.
Ik heb voor mezelf ook gewoon een vrije dag geregeld dus dat trekt het voor mijn gevoel ook wel allemaal recht hahaha.
Van te voren dachten we allebei 4 dagen werken, maar toen ze er eenmaal waren en ik richting einde van verlof ging, wilde ik toch graag 3 dagen, ook vanwege die avonden + dat ik ze eigenlijk altijd van de opvang haal als er iets is omdat ik thuiswerk en makkelijker weg kan en iets makkelijker mijn werk kan verplaatsen.
Edit: dus als je vriend op een bepaald moment merkt dat hij geen tijd heeft voor zichzelf en daar wel behoefte aan heeft, kunnen jullie altijd nog samen kijken wat hij nodig heeft en hoe jullie dat kunnen oplossen. Van te voren is het ook lastig om dat allemaal te bedenken want je hebt geen idee hoe het gaat zijn.