Dit klinkt echt fantastisch voor kinderen die dit leuk vinden. Maar er is toch ook een groep kinderen voor wie dit te veel is na een hele dag school?
Als ik aan mijzelf denk, was ik echt op na een schooldag en wilde ik gewoon thuis in mijn eentje met een boekje op de bank. Het idee dat je dan nog uren met andere kinderen dingen moet ondernemen als workshops en andere georganiseerde activiteiten en dan ook nog volgens een schema dat door een ander bepaald wordt. Ik had dat niet getrokken. En ik had wel vriendinnetjes waar ik na school mee speelde hoor, maar zeker niet iedere dag, en dat was dan 1-op-1 thuis.
Maar goed, ik hield ook niet van schoolkamp, sportdag en in groepjes werken. En in mijn huidige baan vind ik alles wat niet direct mijn werk is,
maar er nou eenmaal wel bijhoort, verschrikkelijk en dingen met overnachting weiger ik categorisch. Ik ben dan zo geradbraakt dat ik niet meer functioneer. Laat me gewoon in een donker hoekje met mijn laptop mijn werk doen.
En ik snap dat je niet altijd een keuze hebt, maar voor introverte of prikkelgevoelige kinderen lijkt me dit echt zwaar. En het is vooral dat ik me afvraag hoe ik dat zelf zou aanpakken als ik een kind zou krijgen dat wat dat betreft op mij lijkt. Waarschijnlijk gastouder oid al zitten daar ook nadelen aan.