Ik werk ook 4 x 9 en eigenlijk tussendoor ook nog wel (avonden/weekenden/op mijn vrije dag is geen uitzondering). Mijn partner werkt fulltime, waarvan hij ook wekelijks wel minstens 1 avond + nacht weg is.
Ik sport op vaste dagen en tijden, waarvan 1 keer onder (thuis)werktijd en andere 2 keer doordeweeks in de avond en in het weekend rond het middaguur. Ik sport met een trainer + groepje, dus daardoor is het altijd vast ritme en mijn partner probeert dan thuis te zijn. Als hij weg is, regelt hij opvang voor de kinderen. Wij hebben de mazzel dat mijn schoonouders vlakbij wonen en mijn schoonmoeder het geen probleem vindt om in de avond even paar uur op te passen. Wat dan wel scheelt is dat is pas sport na bedtijd van de kinderen, dus het hele avondritueel doe ik al.
Qua huishouden laat ik het heel erg los. Bij ons gaan de kinderen in ieder geval woensdagavond en zondagavond in bad en dat regel ik en op dat moment gaat mijn partner het hele huis stofzuigen. Tussendoor doen wij allebei ook dingen; hij vaak de badkamer en wc’s en ik meestal tussendoor stofzuigen en wat kleinere klusjes.
Wij werken regelmatig thuis en dan doen we tussendoor allebei wel een paar wasjes, zodat dat niet onnodig achterstand oploopt.
Voor ons werkt dit; betekent dat wij soms wel ff paar uur achter elkaar gaan schoonmaken/wassen/vouwen etc., maar meestal zijn die vaste momenten wel genoeg. Qua sporten ben ik van begin af aan duidelijk geweest dat ik dit wilde blijven doen en die momenten staan ook vast, dus daardoor ga ik ook altijd (ook al heb ik geen zin) en weet mijn partner dat ik dan ga.
En die kinderen regelen we allebei; ze gaan 3 dagen per week naar de opvang en de vrijdag komt er een oma bij ons thuis oppassen. Wij kijken per dag wat er geregeld moet worden en wie daarvoor tijd heeft. Ik doe het meeste denkwerk en wij voeren het samen uit. AH laten we zoveel mogelijk bezorgen, maar we wonen er vlakbij dus komen er ook meerdere keren per week. Soms ook een fijn uitje met 1 van de kids of juist ff alleen.