Tuurlijk, snap ik. Het ligt denk ik ook meer aan mijzelf en mijn gebrek aan energie en veel lichamelijke klachten waardoor op bank/bed ploffen vaak wint van andere dingen
Wij ruimen eigenlijk altijd alles op voor de kinderen naar bed gaan. Zij moeten dan hun eigen speelgoed opruimen en wij doen de keuken/ eettafel opruimen/ schoonmaken en de rest van de kamer even netjes maken.
Lukt mij zelfs in mijn eentje met 3 kinderen, mijn oudste zijn wel echt gedrild wat betreft opruimen, ik zet dan het opruim liedje op via YouTube en ze gaan als een gek door het huis.
Wel echt respect voor iedereen die nog zoveel sport naast werken. Ik ben in de avond wel echt kapot altijd.
Heb je een link naar dat opruimliedje? Dat klinkt namelijk als iets wat hier kan werken. Onze oudste is heel wisselend. Kan heel goed opruimen, maar niet als ze moet. Tenzij ze denkt bedtijd ermee te kunnen rekken.
As we speak zit ik de baby te voeden en ligt het hele gras bezaaid met puzzels, waarvan ik zei dat ze ze niet mee naar buiten mocht nemen. Maarja mama is even bezig dus laten we het lekker toch doen. (Mn man is even weg). Heb (niet zo pedagogisch verantwoord) gedreigd dat als ze ze nu niet allemaal sorteert en opruimt ik ze allemaal in de prullenbak gooi en nu is ze ze boos kijkend aan het sorteren in de juiste dozen
Sporten heb ik sinds haar geboorte niet meer gedaan wel veel dingen lopend doen en af en toe yoga. Heb de hoop dat straks als de jongste ook eerder op bed ligt weer op te pakken. Altijd veel hardgelopen dus wil dat dan weer op gaan bouwen als ze alledrie op bed liggen. Kan ik gewoon de babyfoons bij mn man zetten dus valt qua plannen dan ook te overzien voor ons beiden.
Dit is het liedje Opruimlied lange versie - YouTube
Haha komt mij heel bekend voor hoor! Vooral inderdaad als jij iets aan het doen bent, bijvoorbeeld voeden.
Hier ligt nu ook van alles bezaait over de grond hoor, maar voor bedtijd moet alles opgeruimd zijn. Met uitzondering van een mooie treinbaan oid. Hoop dat het liedje gaat helpen! Hier vinden ze het helemaal leuk.
Herkenbaar verhaal. Ik vind het ook heel lastig, ben vaak ook dood op als ik thuis kom en vind het al een prestatie als ik gekookt heb en op dagelijkse basis de âbasisâ opgeruimd en schoon kan houden.
Mijn man werkt 5 dagen en ik werk er 4 of 5, waarvan altijd minimaal 1 weekenddag maar meestal 2. Dan mis je ook gewoon tijd samen om even goed door te pakken. We hebben ook geen hulp van familie of een schoonmaakster. Daar denk ik wel vaak over na maar de stap zetten doe ik dan weer niet. Met 4 kinderen voelt het ook een beetje als dweilen met de kraan openâŠ
Het gaat niet altijd makkelijk hoor! Zeker als mijn vriend weg is voor werk vind ik het vaak heel pittig (echt zoveel respect voor alleenstaande ouders!).
Wij hebben geen hulp hier, we wonen in een ander land dan familie dus oppassen en dergelijke zit er niet in. Huishoudelijke hulp hebben we ook niet.
Wat het bij ons te doen maakt is denk ik het feit dat we maar 1 kind hebben. En dat we allebei thuiswerken, dus geen reistijd en heel veel kan tussen de bedrijven door (was draaien, vaatwasser uitruimen, snel een boodschap doen want supermarkt zit om de hoek). En we hebben heel flexibele werkgevers die niet eisen dat je op bepaalde uren werkt, maar die je veel vrijheid geven. Bovendien is het normaal dat je je kind vroeg ophaalt, in ons geval 16:30 en dan is ze al een van de laatsten die er nog is. Om kwart over zes thuiskomen met een uitgehongerd en moe kind terwijl je nog moet beginnen met koken komt bij ons niet voor. Ik denk dat dit soort dingen echt heel erg veel schelen.
Nee hoor hier lukt dat ook niet.
Wij hebben ook wel het om en om principe met naar bed brengen, maar ânaar bed brengenâ is hier gemakkelijk tot 21/22 bezig zijn. En zeker als de een Ă©cht de boel op stelten zet, heb je die 2e toch nodig om er ĂŒberhaupt 1 op bed te krijgen.
Daarna ga je niet meer naar de sportschool (althans, ik niet haha).
Ik sport 1 dag, en ben dan rond 22u thuis en geef 1 avond nog les en ben dan ook rond 22u thuis. Als mijn man ook nog eens 2 avonden zou gaan sporen, leven we echt langs elkaar heen, dat is een periode geweest maar vonden dat echt niet fijn. Wanneer spreek je elkaar dan nog .
Hier is het meestal op za of zo ochtend dat mân man het op zân heupen krijgt en in een keer het hele huis door wervelwind. En ik doe op vrijdag (thuis dag) alle was, althans: wassen/drogen en dan âs avonds met zân tweeĂ«n vouwen en ruimen we alles op.
Maar echt een kast uitpluizen ofzo, zo maar een avond weg, dat lukt hier ook niet hoor.
Wow. 40 uur werken en 4 keer sporten is hier wel een utopie. Respect!
Hier werk ik gemiddeld 30 uur, vriend 35. Ik sport twee keer, meestal één keer onder werktijd en één keer in het weekend. Daarnaast beide twee keer per maand opleidingsavond en beide 1 a 2 keer per week savonds naar vrienden. Elke week een schoonmaker.
Kinderen zijn hier wel wat ouder, beide basisschool en de oudste gaat pas om 9 uur naar bed. Minder zorgtaken, maar meer geregel (zwemles, sport, vriendjes, huiswerk) en niet meer alles in bed om 7 uur.
Ik vind het vaak op het tandvlees. Het lukt allemaal net maar ben vaak gevloerd en tijd voor elkaar is schaars ( en als die er is, wil ik vooral onder een dekentje op de bank)
Hoe sporten jullie onder werktijd haha? Dan maak je âs avonds nog wat uurtjes ofzo? Dan denk ik aan een kantoor baan oid?
Haha goed punt. Hier ZZPer, deel zelf mn week in en het is kantoorwerk.
Jaa precies, dus dan âonder kdv tijdâ, maar vervolgens werk je een andere keer die uren.
Onder werktijd klonk voor mij als zoân super baas die (ze schijnen te bestaan), iedereen 3u doorbetaald laat sporten in een sportschool in het pand. Ik dacht effe: wow dit is de derde keer dat ik dit nu lees, gebeurd dat zo veel
Haha ja ik doe het ipv lunchpauze en ik werk dan meestal 's avonds nog even
Denk niet zo heel regulier nee! Ik werk er wel minder uren door maar dat vind ik zelf de moeite makkelijk waard en nog meer uren weg bij mn kinderen zie ik niet zo zitten dus dan maar minder omzet. Maar das wat lastiger in loondienst en/of in niet-kantoor functies
Ik werk thuis vaak wat efficiënter dan op kantoor en heb dan een langere pauze waarin ik een uurtje naar de sportschool ga. Lunchen doe ik dan achter mijn computer.
Ik heb naar kantoor minstens 45 minuten reistijd, dus als ik thuis werk heb ik anderhalf uur op een dag vrij te besteden en ik beheer mijn eigen agenda, dus mn secretaresse weet wanneer ik sport. En in mijn werk moet ik vooral omzet draaien, ook wel genoeg uren maar dat lukt wel op zoân dag
Herkenbaar ! Wij komen ook nauwelijks toe aan sporten. Mijn werk kan ook absoluut niet thuis gedaan worden, waardoor ik gebonden ben aan reistijd en meestal dus langere dagen. Hierdoor blijft er maar weinig tijd per etmaal over om te besteden aan je kind, partner, huishouden en sporten. En zoals iemand anders kon al zei. Ik wil niet langs elkaar leven, maar met met elkaar. Dat houdt bij ons in dat we proberen gezamenlijk te eten en beide 1 kind tegelijk naar bed brengen. Uurtjes erna zijn nog maar 2 uur voordat het weer tijd word om zelf te slapen. Knap dat de meeste wel alles kunnen combineren, maar hier lukt dat zeker niet haha.
Ik heb twee uur langer opvang zodat ik na mijn werk kan sporten, daardoor lukt het wel 4-5 keer per week. Maar ik begin wel al om 7:00 dus dan heb ik wat meer tijd voor haar bedtijd⊠als ik pas om 17:00 klaar zou zijn zou ik het ook echt lastig vinden.
Even een disclaimer nav mijn eerdere post. Wellicht te rooskleurig geschetst. Mijn ouders hebben E. een paar uur geleden opgehaald zodat ik (op mijn âmamaâdag) het huis eens grondig kan poetsenâŠ
Een puzzel is het zeker, maar ik vind het gepuzzel wel waard, als het resultaat is dat ik ook mijn eigen tijd heb om te sporten/af te spreken met vrienden etc.
Hier staat dan dus wel tegenover dat mijn huis niet nestjes, strak en schoon is haha
En wat voor mij echt heel veel scheelt (en dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan): ik kan heel goed accepteren dat dingen gaan zoals ze gaan. Dus ik ben heel makkelijk met bijv het huishouden âachja dan maar even veel stof op de trap, geen tijdâ en dus ook âoeps geen eten in huis, dan haal/bestel ik snel watâ of dus met mijn kinderen om 18:00 vanuit het kdv door naar de ap voor een makkelijke maaltijd (dit zorgde voor nogal wat ophef in een ander topic, omdat ik dan dus mijn kinderen - als ze mega hangry zijn en krijsen - een rijstwafel in de supermarkt geef, voor het afrekenen).
En op de dagen dat mijn vriend in het buitenland zit, dan leg ik de lat laag. Niet teveel (sociale) afspraken of voor jezelf bedenken wat je allemaal moet doen.
Ik denk echt dat het meest belangrijk is dat je zelf tevreden kan zijn met hoe je huishouden is ingericht. En als dat dus is dat je misschien 1 keer per week sport in plaats van 2, dan is dat zo. Of als dat betekent dat je je ene kind misschien niet altijd naar bed kan brengen, dan is dat jammer, maar dan is het zo. Vraag niet teveel van jezelf, dan hoef je je daar ook niet rot om te voelen als het niet lukt
Ja fijn om even te relativeren hoor! Net met mijn man ook over te veel mensen willen met mij afspreken op mijn enige vrije doordeweekse dag. Nou zijn het niet eens per se mensen waarvan ik zoiets heb jaaaaa daar wil ik graag mee afspreken!! Toevallig ook allemaal vrouwen van vrienden/familie van mijn man. Dus hij zei nu ook gewoon niet doen als jij liever wilt rusten of wat met kind wilt doen moet je dat gewoon doen.
Vind het super irritant dat andere moeders die dag maar als mijn sociale dag zien om met andere kids en moeders te interacten. Merkte dat ik daar ook echt vermoeid van werd.