Leuk (en interessant) om te lezen hoe iedereen alles regelt rondom opvang etc. Maar ook grote verschillen! Als je veel thuiswerkt, op tijd je kind kan ophalen, geen reistijd hebt en tussendoor een keer een was aanzet, dan scheelt dat al best veel tijd t.o.v. naar kantoor moeten + reistijd+laat thuis.
Ik werk drie dagen per week op kantoor; die dagen gaat de wekker rond 6.30. Ik geef in bed de ochtendvoeding, mijn man gaat ondertussen douchen en aankleden. Daarna kleedt hij onze dochter aan en kan ik me klaarmaken. Voorheen ging ik om 8.00 de deur uit, maar het is inmiddels zo druk op de weg dat ik liefst 7.45/7.50 in de auto wil zitten. Op kantoordagen zijn we allebei zo rond 17.45 thuis, soms later. Op dinsdag werk ik thuis en kunnen we wat rustiger aan doen, dat is wel lekker. Ik breng mijn dochter dan pas tegen 8.30 naar de opvang en wil haar het liefst tussen 16.30-17.00 al ophalen, de andere opvang-/oppasdagen zijn al lang genoeg. Verder zet ik 's avonds alle tassen enzo klaar (mijn werktas+tas met kolfspullen + lunch + tasje van mān dochter + kleertjes). En ik at altijd yoghurt bij het ontbijt maar daar doe ik teringlang over, dus nu eet ik 's ochtends een boterham en tussen de middag yoghurt.
Wat bij ons in het huishouden scheelt is
minimaliseren
. Lege oppervlaktes zijn makkelijker schoon te houden dan een vensterbank met 100 vaasjes en als je niet extreem veel handdoeken hebt, kan de was zich ook niet enorm opstapelen.