BSO op de werkdagen. En dat is ook omdat ik haat om tegen mijn kind te zeggen ‘Ja nu even niet want mama moet werken’. Op mijn werkdagen kan ik alle aandacht aan mijn werk geven zonder schuldgevoel omdat er een kind iets van mij wil. En doen ze leuke dingen op de BSO. En op de dagen dat ik ze uit school haal kan ik alle aandacht aan mijn kinderen geven zonder dat werk in mn nek hijgt. En is er ook gelegenheid om vriendjes uit te nodigen bij ons thuis.
En wat @Zitzak zegt: vakantie BSO! Dan heb je nooit stress om hoe je schoolvakanties moet opvangen (want dat zijn er best veel)
@Bospaadje wat vrije school betreft: wij hebben ook bij Vrije School gekeken, en wat bij ons een ook bijkomend nadeel was, was dat de vrije school in de kleuterklas al behoorlijk vroeg uit was, dacht 12:45 oid. Alleen de BSO die aan de Vrije School gekoppeld was kon al zo vroeg de kinderen opvangen. Maar die BSO zat helemaal vol. Alle andere BSO’s uit de omgeving waren nog niet open op die tijd en daar konden onze kinderen dan dus niet terecht.
En inderdaad al die dingen die je moet doen: zelf een lampion van een uitgeholde pompoen maken voor Sint Maarten, zelf een sinterklaascadeautje maken (dus niet alleen de surprise maar ook zelf een cadeau maken) allerlei vieringen, iets koken of bakken. En de financiele bijdrage was 450 euro per jaar per kind. Bij de reguliere basisschool van mijn kinderen is dat 30 euro…