Mijn schoonouders wonen dichtbij en zijn allebei gepensioneerd. Toen we nog maar 1 kind hadden, pasten ze 2 dagen pw op. Was HEEL fijn want scheelde ons kdv (hij ging daarnaast 2 dagen pw naar kdv), maar mijn schoonouders zijn niet heel makkelijk. Flexibiliteit kennen ze niet en nieuwe, onverwachtse en ongeplande situaties zijn heel eng en eigenlijk bij voorbaat onmogelijk. Dus ja toen er een baby kwam, was dat even schakelen, want dat is een aaneenschakeling van ongeplande events. En als ze oppassen dan is het ook echt oppassen, dus er gebeurt thuis niets extra’s, zoals koken/wasje oid. Maar dat begrijp ik prima hoor, alleen was het toch fijn geweest als het kon haha
Nu we 2 kinderen hebben en ze al bijna 4 jaar oppassen, is het wel beter. Ze passen nu 1 a 2 keer per maand op en daardoor kunnen we tussendoor af en toe een beroep op ze doen. Overzichten is nog steeds liever niet (want = nieuw en spannend) en dat is vooral jammer, want mijn moeder wil dit eigenlijk altijd wel doen, maar woont verder weg.