Ik vind het wel een lastige discussie hoe je dan betaald wordt als je niet komt werken. Incidenteel heb ik nergens problemen mee. Maar als ik als voorbeeld m’n directe collega neem, waar ik al 6 jaar mee samen werk die meldt zich elke twee weken 1 dag ziek, want kind is ziek / heeft geen oppas of alternatief. Dit wordt al die tijd geaccepteerd. Alhoewel we het vermoeden hebben dat hij het niet doorgeeft aan de manager dat hij er niet is … en elke keer moet de rest van de groep arts-assistenten zijn taken over nemen. Ik werd dus vaak over, omdat zijn werk op m’n lijst komt. Maar het komt bijvoorbeeld ook op het bordje van collega’s die geen kinderen hebben of helemaal niet willen. Vind dat toch ergens oneerlijk.
@Feather bij mij lost vaak m’n man op met z’n werk om dan op de kids te passe . Vaak zijn het mijn schoonouders die dan de zorg overnemen. Maar nu zijn ze bv 3 maanden op vakantie. Dan wordt het echt passen en meten. In eerste instantie is het dan toch m’n partner die zich opoffert. In tweede instantie ben ik het als ik de spreekuren kan verzetten. Maar zoals @Fishing aangeeft mijn werk is maatschappelijk belangrijker en als ik niet kom dan loopt er heel wat mis qua patiëntenzorg… niet dat ik niet onmisbaar ben hoor haha
@Sovereign aww! Dat is heel helaas heel herkenbaar…wij zijn toen niet gaan werken. Voet bij stuk gehouden.