Dat klopt ook wel hoor, calamiteit is als je onverhoopt weg moet / niet kan komen en niks anders kan regelen (max 24u).
Bij zorgverlof verval je in een vervelend geval in de discussie of er echt niemand anders is die zorg kan dragen. Waarbij als je kind in het ziekenhuis ligt, zorg gedragen wordt door het ziekenhuis. Je kunt je als werkgever wel afvragen wat je ermee wint; want als je er echt schijt aan hebt verschijnt er toch een ziekmelding en dat is ook allemaal onnodig werk. Volgens mij kun je als werkgever hier beter afspraken over maken en/of kijken of er in flexibiliteit wat te regelen valt
.
Als werknemer zou ik vooral niet mezelf gaan gooien op de rechten en plichten. Zet niet echt de toon voor een fatsoenlijk constructief gesprek.
@Feather ik zou eerder het gesprek voeren over je werk-privé balans. Dat deze periode je zwaar valt en samen wil kijken hoe hier aan werklast iets in te regelen valt zodat het voor jezelf behapbaar blijft. Dat dat aan jouw kan flexibiliteit vraagt lijkt me prima, maar als je bijv iets zou kunnen laten vallen tijdelijk aan taken, je het misschien beter rond krijgt en ook juist energie krijgt van je werk ipv dat het ten koste gaat van je plezier. Uiteindelijk heeft iedereen daar baat bij.