Het wordt inmiddels best complex, maar wil toch uitgebreid reageren, want wil geen verkeerde interpretaties, ben zelf namelijk juist ook voor gelijke rechten etc.
@Fishing Thanks.
@Dr.Watson Bij jullie heeft ditzelfde geen problemen opgeleverd? of is dat op een andere manier gegaan dan bij Fishing?
Heb nu dit artikel gevonden: Uren uitbreiden en gelijktijdig ouderschapsverlof opnemen. Hoe zit dat? | Weblogs | OP Rijk Lijkt wel te mogen, of ik lees het verkeerd, ben soms niet helemaal helder meer door de hormonen haha.
Zoveel mogelijk uitsmeren is dan wellicht een optie, zo ga ik het zelf ook doen. En indd vakantie meenemen naar volgend jaar, goede tip!
@Ikgebruiklievergeennaam mee eens hoor, wist de juiste plek niet. Wellicht helpt een klein stukje achtergrondinfo; Wij zijn voor dezelfde zorgverdeling en rechten (werken allebei 32u). zijn allebei dus evenveel thuis met peuter.
Dit treft mij als moeder natuurlijk ook. Vind de 70% voor hem vooral zuur, want hij kan het minder missen. Ik verdien wat meer, en doordat mannen geen 100% krijgen leggen ze deze verantwoordelijkheid en het dragen van de zorg nog altijd bij vrouwen neer, en daarbij ook nog in ons geval het financiƫle gedeelte, maar dat regelen we onderling wel.
Het gaat er bij ons absoluut niet over dat hij zo min mogelijk tijd doorbrengt met ons gezin, ik snap daarover de frustratie hier zeker, zie dit ook bij andere gezinnen.
@Calypso Voor baby wordt dezelfde fijne verdeling aangehouden als bij peuter (na 3 maanden) daarvoor doen we het het liefste zoveel mogelijk op gevoel en flexibiliteit van beiden, vandaar ook nog zoekende daarin.
Ook mentaal voor de moeder speelt dit mee om fulltime thuis te zitten met 2 kleintjes 3+ maanden lang. (merkte ik bij de eerste tenminste) je hele leven veranderd, ben benieuwd of dat nu bij een 2e ook zo is. Vind het daarom lastig inschatten waar ik/baby/papa behoefte aan hebben, mijn vriendinnen nemen allemaal zo lang mogelijk achter elkaar verlof, (mannen werken fulltime) vandaar dat ik dat als soort ānormā zag in mijn berichten hierboven, worden wij zelf niet blij van. Ik vind de discussie hier daarom goed passen, er komt zoveel meer bij kijken dan mijn praktische vraag rondom de papa, maar voor mama is hierin minder ākeuzeā.