Opzich is dit wel logisch toch?
Voor mij loont het bijv. persoonlijk ook om een uurtarief flexibel te betalen dan een vast rooster.
Echter met een contact van 40 weken / 52 weken en zo lang vaste dagen/uren, is voor een opvang ook veel minder gedoe dan maandelijkse planningen die afhankelijk van aangemelde kinderen worden gemaakt. Dus voor zoān opvang is dat natuurlijk ook enorm veel gedoe en afhankelijkheid. Is mijn kind bijv een week ziek, zolang ik 24u van te voren afmeld, hoef ik de uren ook niet te betalen etc. Het voordeel is bijv ook dat ik per kwartier betaal (qua inroosteren) en bijv. Niet van 7-12 als ik m pas om 9u wil brengen.
Wat ik bizar vindt is dat er, hier in elk geval, in/om het dorp 5 KDVās zitten en maar 1 flexibel (mijne is dan mega flexibel wat chill is), maar de kinderen eerst volgende is 15 km verder.
Dat opvang zo duur is in het algemeen, dat is wel mega kut en ontmoedigend.
Wij werken beide fulltime, maar man in 5 ploegen shifts. Dus mijn gezeur is vooral dat ik het echt altijd heel kut vind om relatief veel weekenden alle zorg op me moet nemen, maar vind het ook stom als ik dan in het weekend oppas inschakel omdat ik gewoon in de bank wil liggen. De opvang kosten en mān mom guilt stimuleren me ook niet om structureel een dag vrij te nemen en kind naar kdv te doen.