Ik vind het met school erbij juist ingewikkelder worden. Kind is op meerdere locaties, vaak dingen waar je toch bij wil zijn; dans optreden, ophalen na schoolreisje (want dan vervalt de BSO), inloop ochtend, weeksluiting, Kinderboekenweek opening, paasontbijt ![]()
Vindt het ook fijn om beetje in school te zien hoe het gaat ofzo? Dat ik daar niet 1x per jaar ben op de ouderavond ofzo. Dus brengen hem wel elke dag (om de beurt) zelf.
En voor de kinderen is het ook wel waardevol dat er iemand is bij dat soort momenten. Laatst hadden ze dans optreden en dan de laatste helft was interactief met ouders erbij. Dan zijn er 3 kindjes zonder ouder (of opa / oma) en dat vind ik dan toch sneu. Gezicht van mân zoon lichtte ook helemaal op toen hij mij spotte in de zaal.
Maar dat is wel een puzzel, dan neemt een van ons vrij of halve dag thuis werken oid. Dat soort dingen hadden we op de opvang niet haha (& is geen vrije school ofzo).
Edit: maar mijn man kan wel vrij makkelijk thuis werken, waardoor hij ook bijv kan opvangen als zoon ergens wil spelen oid. Dat geeft wel veel luchtâŠ