Werkende moeders

Ik heb er begrip voor dat de opvang ansich de samenlevingen meer kost. Immers, er moeten dan ook weer leidsters onregelmatig werken. Ik snap niet dat het voor de afnemer meer kost, dat zou gelijk moeten zijn.

1 like

Maar het zou toch super zijn wanneer (cruciale) bepaalde beroepen waar tekorten zijn, extra kinderopvangtoeslag zouden krijgen.

Het zou uitstroom kunnen voorkomen en misschien juist zorgen voor meer mensen die voor een dergelijk beroep kiezen.

(Er vanuitgaande dat er ook voldoende capaciteit in de kinderopvang is, maar dat zou dan een van die beroepen zijn waar het voor moet gelden)

6 likes

Ik zeg ook nergens dat dit geen goed plan is? Zolang het maar netto voor de (met name) vrouw met een beroep met wisselende diensten het niet duurder is. Of dan de opvang goedkoper wordt of meer kinderopvang toeslag, dat maakt mij niet uit. Zolang de vrouw die wil blijven werken daar alle mogelijkheden toe krijgt.

3 likes

Zo bedoelde ik het ook niet, maar juist als een bevestigend antwoord.

Als de vacature je aanspreekt zou ik het sowieso proberen. Heel jammer voor die andere werkgever maar jouw geluk is belangrijker.

29 likes

Zou je misschien in de komende maand een dagje kunnen meelopen om te ervaren hoe het is ? En ja, je hebt getekend maar als dit om meerdere redenen het beter voegt dan is de keus snel gemaakt, je bent ze niets verplicht, alleen jezelf!

Sowieso solliciteren en gaan praten! Niet doen kan altijd nog

10 likes

Ik ga over een week met verlof en wil iets kleins doen voor mijn team op het werk waarover ik leiding geef (best rumoerige tijd en ze nemen ook veel zaken over omdat er geen directe vervanger is geregeld) heeft iemand miss een tip of leuk idee?

Haha thanks, dat eerste sowieso, gaat goed komen. :laughing:

Wilde iets met symboliek zoals ontspanningsthee :sweat_smile:, of fles champagne die ze kunnen poppen zodra het project live gaat. Mens erger je niet voor in de kantine, of een geluksplantje voor op t bureau oid. Maar kom er niet echt uit :thinking:

1 like

Gefeliciteerd! Goed dat je naar je eigen gevoel hebt geluisterd. Alvast veel plezier en succes bij je nieuwe baan!

3 likes

Wat super fijn! Gefeliciteerd!

2 likes

Ik ga 1 juni starten met mijn nieuwe baan. Het is vƩƩl leuker werk en ik ga eindelijk regelmatig werken. Geen weekenden en avonden meer :partying_face: en de reistijd is ook maar 20 minuten.

Gefeliciteerd! @Calypso

20 likes

Wat leuk, gefeliciteerd! Ik heb net zo’n switch gemaakt (1.5 uur enkele reis naar loopafstand) en ben er zo gelukkig mee. Maakt het werkleven een stuk makkelijker te combineren met een kind. Ik ben daardoor juist meer op kantoor gaan werken, van 1 dag op kantoor en 3 dagen thuis precies andersom (3 kantoor en 1 thuis). Zorgde ook voor een veel prettigere balans.

6 likes

Ik geniet echt van deze werkende moeder succesverhalen :heart_eyes:

18 likes

Ik ben deze week weer begonnen met werken na 5.5mnd verlof (waarvan dus 4.5mnd bij baby). En mijn man is nu 2 dagen per week thuis waardoor de baby tot eind september (dan alweer bijna 10mnd) maar 1 dag naar kdv hoeft. Heeeel fijn.
Op m’n werk krijg ik echt heel verbaasde opmerkingen haha.
ā€œOoh, nou dat dat allemaal maar kan tegenwoordig he, mag wat kosten!ā€
ā€œDat je man dat ook wil!ā€ (Eh, duh. Hij wilde ook kinderen :smiling_face_with_tear:?!)
ā€œEn dan ga je daarna definitief naar 3?ā€ (Nee, na 1.5jr ga ik weer terug naar m’n oude 4šŸ˜›)

Ik ben iig heel blij met mn werk nu weer. Kwam helemaal opgeladen weer thuis gisteren en vandaag :white_heart:

14 likes

Denk wel dat de ā€œminder succesvolleā€ verhalen misschien ook minder gedeeld worden.

Nou die hoor je ook wel veel, dus het is ook leuk om een keer te horen als alles lekker loopt :heart:

4 likes

Ja zeker, is ook inspirerend.

2 likes

Ik denk dat je meer leest in deze reactie dan hoe het bedoeld is, is toch algemeen feit dat mensen meer geneigd zijn om online successen te delen dan dingen die minder goed gaan. Kijk maar naar het huizenmarkt of kasboekjes topic, daar posten ook alleen maar mensen aan de meer dan gemiddelde kant. Lijkt me niks persoonlijks naar jou.

Om on topic te blijven: ik vind de combi kind en nieuwe baan best ingewikkeld. Ik moet voor de inwerkperiode fulltime naar kantoor en dat vind ik best pittig en ik mis de lanterfant tijd die ik bij mijn vorige werk had. Er is wel perspectief dat ik over een paar weken 50% thuis mag werken en mijn reistijd is gehalveerd dus ik hoop dat het straks beter te behappen is. Sowieso vind ik het best een fragiel evenwicht met 4 dagen werken. Zo lang alles goed gaat (niemand ziek, goede nachten, zorg eerlijk verdeeld) gaat alles goed, maar ik merk dat ik snel prikkelbaar ben als dat niet zo is. Bijv kind ziek, kind en/of ik slecht geslapen of partner die een weekend weg is. Maar wil ook niet minder werken want 4 dagen is wel minimum voor een baan op mijn gewenste uitdagingniveau en vind dat vanuit feministisch oogpunt ook belangrijk.

6 likes

Ja, ik snap wel dat je mijn reactie zuur vindt.
Was niet zo bedoeld. Ik lees deze berichten ook helemaal niet als ogen komen uitsteken.
Mijn reactie was op de opmerking van @Kusjessoldaat
Ik dacht aan bijvoorbeeld mezelf. Ik vind werken en moeder zijn echt een zware combinatie en zou soms dat werk maar liever laten vallen. Er zullen er zo wel meer zijn. Dus dat bedoel ik me ā€œminder succesvolleā€ verhalen, het werken meer als last zien dan iets fijns voor jezelf. Maar dat vind ik lastig hier te bespreken want ik heb het gevoel dat dat niet de norm is. Maar dat is misschien ook zuur van mij.

3 likes