Thanks @Uprooted @Zitzak en @Jeezlouiz voor de reacties en tips.
Ik denk dat een huishoudelijke hulp uitkomst kan bieden, we betalen nu een stuk minder aan kinderopvang, dus dat kan wel uit. De enige maar die ik heb is dat het nu nog te rommelig en soms ook vies is dat ik nog niemand ‘vreemds’ dat wil laten doen. Ik weet dat ik daarmee vooral mezelf in de weg zit hoor.
Robot stofzuiger is ook een goeie!
Sporten kan bij mij op de sportschool niet rond lunchtijd, zijn van 12 tot 16 dicht helaas.
Verder is het een kwestie van pick your battles en ook wel soms gewoon doen met kind erbij. Ik merk wel dat het scheelt dat je niet meer zo kapot moe bent als in de eerdere jaren. Het is meer het gevoel dat je altijd iets ‘moet’ terwijl ik soms ook gewoon geen zin heb om dingen te moeten doen en gewoon uit wil slapen, leuke dingen wil doen of lekker in de tuin liggen lezen. Maar toch ook de shit op orde willen hebben, maar ja voor wie dan?
Ik heb gelukkig behoorlijk flexibel werk en herken ook wel van hierboven gezegd wordt dat ik daar ook niet de volle 100% geef en soms niet genoeg uren maak voor mijn gevoel. Toch ben ik wel blij met mijn werk, ik zou niet fulltime thuis kunnen zijn daar word ik geen leuker mens van.
Nou morgenochtend op mijn vrije dag is kind naar school en ga ik iets ‘aanpakken’ maar ook iets leuks voor mezelf doen heb ik besloten.