Mijn kind zit sinds kort op school en ik heb niet echt het idee dat mijn grote klussenlijst minder is geworden. Dus daar zou ik mijn hoop niet op vestigen.
Enige dat ik in de meivakantie heb gedaan is de kinderwagen van zolder gehaald en op Marktplaats gezet.
Maar er is nog een berg babykleding die uitgezocht moet worden waar ik eerder nog niet aan toe gekomen ben, mijn zomer garderobe moet uitgezocht, alle keukenkasten, speelgoed waar niet meer mee gespeeld wordt, onze trapkast is alweer een bende (in januari uitgemest). Eigenlijk wil ik nog een muur schilderen. De tuin is een grote onkruid bende.
Hoe doen anderen dat? Want je hebt al je gewone huishouden, dat doen we aardig 50/50. Ik meer huishouden mijn vriend doet meer met kind en vriend werkt 36 uur en ik 32. Maar na een werkdag moet er gekookt worden, kind naar bed, opgeruimd. Dan is het een uur of 19.45 als we klaar zijn. We sporten allebei 3x per week en we hebben ook onze grotere huishoudelijke klussen zoals badkamer en wc grondig en keuken grondig. Uitgebreid stofzuigen en stof afnemen etc. Dat doen we in het weekend of als kind naar school is op onze vrije dagen.
Als je dan ook nog een beetje leuk weekend wilt hebben, wanneer mest je dan dingen uit of ga je klussen?
Ik vind het zonde om al mijn vakantiedagen hieraan op te offeren en bovendien zijn we in de vakantie ook weleens daadwerkelijk op vakantie.
We hebben wel eens een weekend wat grotere klussen gedaan en dan kind uit logeren gedaan, maar ik doe dan liever iets leuks met zijn tweeën.
Ik lees hier al dat de meesten hier er ook geen oplossing voor hebben. Maar misschien zijn er toch mensen met tips die hun shit wel op orde hebben. Ik voel me altijd zo’n unsuccessfull adult/parent als ik hierover nadenk. Ik ben verdomme veertig…
Sorry voor mijn enorme klaagzang, maar moest t ff kwijt.