Ik ben ook pm’er en bij mijn oudste was ik flex’er. In mijn ervaring was dat wat lastiger omdat je op verschillende locaties komt. Je bent toch afhankelijk van de ‘good will’ van je collega met wie jij die dag op de groep staat. En uiteraard heb je kolfrecht, maar ik voelde me vooral schuldig als je collega er ook niet op had gerekend en het héél vervelend vindt dat je moet gaan kolven. Gelukkig vonden de meeste collega’s het vaak wel prima dat ik moest kolven, maar vond de mededeling toch altijd wel spannend.
Bij mijn tweede had ik bij mijn sollicitatie en meeloopdag al gemeld dat ik ging kolven. Was helemaal prima, mijn collega was allang al blij dat ze een vaste collega kreeg.
Ik had min of meer vaste tijden afgesproken. Ik droeg een kolfbh, draadloze kolf en kon zo kolven (met buitenspelen, tijdens mijn pauze en aan het eind als de kinderen even een filmpje aan het kijken waren). En uiteindelijk is het vaak ‘maar’ een half jaar tot max 1 jaar oid dat vrouwen op werk kolven. Alhoewel ik alweer binnenkort mag gaan kolven voor de derde ![]()