Afgelopen november ben ik (veel te vroeg) bevallen van een tweeling, 1.5 maand na het overlijden van mn eigen moeder na een lang ziektebed.
Mijn kindjes hebben lang in het ziekenhuis gelegen want ze waren niet rijp genoeg om dingen als ademen e.d. zelf te kunnen. Nadat ze eindelijk naar huis toe mochten, hebben we nog maandenlang niet met hen naar buiten toegekund omdat ze niet (goed) groeiden en zichzelf tot 1,5 maand geleden niet op temperatuur konden houden. Sinds hun geboorte hebben we ongeveer 5 weken gehad waarin we niet minimaal 3x p/w een dag in het ziekenhuis doorgebracht hebben. Een van de tweeling is ook geopereerd en het medische traject waar we inzitten komt naar verwachting pas januari 2025 ten einde.
Om bovenstaande heeft mijn werkgever mijn contract niet verlengd. Zakelijk gezien begrijp ik het wel, maar dit is voor mij echt de druppel die de emmer heeft doen overlopen. Ik ben er zo emotioneel over. Ik keek er zo ontzettend naar uit om weer te gaan werken en om naast moeder zijn, en de vele zorgen die we hebben, ook nog van andere betekenis te kunnen zijn. Het voelt nu zo uitzichtloos.
Ik ben ziekgemeld door mn werkgever en ik ga dan ook ziek uit dienst, en ondertussen ben ik opzoek naar een nieuwe baan. Maar mn net geopereerde dochtertje heeft zoveel zorg nodig dat we zelfs babythuiszorg gaan krijgen. En ik heb nog 0,0 tijd gehad of kunnen nemen om te rouwen. Hoe moet ik dan in godsnaam gaan werken.
Vorige week werd ik afgewezen na een sollicitatiegesprek. Ik werd er zo verdrietig van. Terwijl het “maar” werk is. Ik voel me zo labiel. Het voelt echt alsof mijn hele leven ingestort is in een jaar tijd.
Aan de ene kant voelt het daardoor een beetje dom om werk te zoeken op dit moment, anderzijds hoop ik dan die uitzichtloosheid kwijt te gaan raken en dat het me juist weer nieuwe energie gaat geven.
Ik blijf maar malen over wat wijsheid is. Voor mij, voor mn gezin, voor mn kindjes.