Dit mis ik het meeste omdat we allebei 4 dagen werken! We nemen nu af en toe allebei een dag verlof op zodat we ook samen thuis zijn zonder kind. Opa en oma passen ook 1 keer per maand een dag op in het weekend maar omdat ze ver wonen is dat altijd bij ons thuis en moeten wij de deur uit.
Ik vind 4 dagen (32 uur) werken prima en heb genoeg tijd met mijn kind. Dat voelt wel pas zo sinds ik bijna geen reistijd meer heb. Ik kan daardoor samen ontbijten, na het wegbrengen naar de opvang nog zelf een kop koffie drinken voor ik naar werk ga en 's avonds ook veel meer rust. Eerder was ik al voor het ontbijt weg of pas vlak voor ze naar bed ging thuis. Dat was voor mij te weinig en toen voelde 4 dagen werken als te veel. Ik zorgde toen wel dat ik er of s ochtends was of s avonds op tijd thuis. Maar dan moest ik vrijwel elke avond nog werk inhalen (36 uur destijds).
Achteraf gezien zou ik mijn betaald ouderschapsverlof hebben willen gebruiken om tijdelijk (eerste jaar) minder te werken en het werk op te bouwen in uren. Ik vond de overgang van fulltime moeder zijn naar fulltime werken én moeder zijn heel groot.