Hier een moeder van een tweeling (8mnd) en 2 bonuskids (7jr en 11jr, voor 50% van de week bij ons). Voor de komst van de tweeling werkte ik 24 tot 32uur, waarvan 4uur vanuit huis. Dat was prima te doen voor mij.
Nu zoek ik een baan voor 20 uur per week (2,5 dag) op locatie en indien er hybride gewerkt mag/kan worden wil ik graag 24 uur per week werken (2 dagen op locatie en 1 dag thuis).
Ik vond deze keuze qua urenaantal heel moeilijk omdat werk altijd erg belangrijk voor mij geweest is. Mijn man kan niet minder gaan werken, maar hij gaat wel proberen een andere baan te vinden met meer flexibiliteit in uren zodat hij op de dagen dat ik met 4 kids ben, kan bijspringen. Het zijn tenslotte ook (en bij 2 kids zelfs alleen (in theorie)) zijn kinderen.
Over 3,5 jaar gaat de tweeling naar de basisschool, mijn bonuszoontje naar de middelbare en bonusdochter zelfs al naar mbo. Dan ben ik van plan om weer meer uren te kunnen gaan werken zodat ik mezelf kan ontwikkelen op werkgebied.
Mijn werkgever was niet aangesloten bij een cao en heeft daardoor de afgelopen jaren nooit loonstijgingen gegeven. Dat zorgt ervoor dat ik qua salaris amper tot niet omlaag zal gaan ondanks ik minder uren ga werken.
Nu eerst de ziektewet uit en een baan vinden die aan deze eisen voldoet, maar dat terzijde
.