Wat zie je precies niet zitten? Is er een manier te bedenken waardoor je het wel zou zien zitten? Ik ben bij mijn eerste een paar keer een paar nachten weg geweest en in mijn huidige borstvoedingsperiode ook. Paar dingen waar ik rekening mee hou:
- de afstand van huis tot de bestemming, het liefst kolf ik niet onderweg
- van te voren al uitzoeken en regelen waar ik op locatie kan kolven
- ook van te voren al regelen dat er een koelkastje op de hotelkamer is, of inderdaad zoals hierboven de keuze maken de melk weg te gooien
Ik bedenk me ook: deze periode met zoân kleine baby in combinatie met werken is hartstikke zwaar, en ik wil liever niet iets laten omdat het gedoe is terwijl ik denk dat het me goed zal doen. Dus ja het is makkelijker om thuis te blijven maar ik weet dat ik achteraf heel blij zal zijn dat ik ben gegaan, ondanks dat het even kut is om op locatie te kolven. Als ik nu terugdenk aan de tripjes die ik had tijdens de borstvoedingsperiode van mijn eerste ben ik zo blij dat ik het heb gedaan.
Dat gezegd hebbende vind ik ook dat je het jezelf niet kwalijk moet nemen als je het toch niet ziet zitten! Want het is dus al zwaar genoegâŠ