Lastig hé. Even misschien ter relativering: wij hebben hier altijd geprobeerd alles zo gelijk te verdelen, maar door het onregelmatig rooster van mijn man + langere dagen spendeer ik meer tijd met ons kind. Rond de periode dat jij beschrijft begon ons kind ook heeel hard te focussen op mijn man, ondanks ik dus de “primary” was. Een op een ging het dan wel altijd goed, maar als we er beide waren en ze bv verdrietig was, móest het mijn man zijn die haar troostte. Begon ze te huilen wanneer ík haar ophaalde van de opvang ipv papa (terwijl ik dat altijd deed, mijn man doet ze weg s ochtends).
Ik heb me hier ook heel onzeker over gevoeld (geef ik haar wel voldoende liefde? doe ik het wel goed?).
Ondertussen is ze 1 jaar en 9 maand en kan ik wel zeggen dat het beter rechtgetrokken is, ze is nog altijd eerder een “papaskindje”, maar voelt zich duidelijk op haar gemak en gehecht aan mij.
Dus wat ik eigenlijk wil zeggen, soms hebben kinderen gewoon hun voorkeur qua ouder, hoe pijnlijk het ook kan zijn voor de ander. Dit hoeft niets te maken hebben met de hoeveelheid tijd die je samen doorbrengt, belangrijk is dat de tijd die je doorbrengt kwalitatief is.