Wat zouden jullie doen in deze situatie? Het is een lang verhaal maar als ik te veel weg laat is het niet duidelijk.
Ik werk nu 2 jaar bij huidige werkgever, het werk is niet wat ik er van verwacht had, heb geen inbreng, voel dat ik niet op waarde word geschat, vrijwel geen inspraak en verantwoordelijkheid vanuit mijn rol, wel een paar leuke collegas die als vriendinnen voelen maar ook heel veel die nooit op kantoor zijn/ altijd laat zijn als er wel wat is…
MAAR, het betaalt goed, we werken officieel 36u maar in praktijk werkt iedereen minder en niemand zegt er wat van. Je kunt altijd thuis werken, ideaal te combineren met kleine kinderen.
Toch zit het met al een tijd niet lekker en heb ik 2 jaar geleden ook al eens gesolliciteerd bij iets anders, helaas toen niet geworden uiteindelijk. Ik dacht toen maar: ‘ik ga er hier gewoon het beste van maken en het is best chill tijdens de tropenjaren’. 8 maanden later werd ik (weer) zwanger en nu ben ik 7 maanden geleden bevallen. Zwangerschap was mentaal heel rot, ook een ppd gehad(heb ik nog? Heh nu therapie), dus ik kan maar WIL hier ook helemaal niet weer gaan werken omdat ik al zo weinig energie heb en dit werk vooral energie zuigt. Sta nu al 2 maanden ziekgemeld.
Volgende week moet ik weer beginnen van de bedrijfsarts, ministapjes. Ik begreep al dat ze nog steeds met dezelfde shit te maken hebben als toen ik met zwangerschapsverlof ging.
Nu wil het volgende; ik kijk wel eens vaker bij vacatures en ik zag echt iets Héél erg leuks!! Veel verantwoordelijkheid, meer op niveau van mijn studies, meer aanzien (ja shit ik blijk dat toch belangrijk te vinden)… maar ook; meer werk en vooral bereikbaarheid buiten kantoortijden. Het onderwerp vind ik wel heel erg interessant, maar ze zeggen wel eerlijk dat het wel veel van je prive leven vraagt. Nu heb ik hier volgende week ook een tweede gesprek voor.
Wat zouden jullie doen? Gewoon proberen en hopen dat dit energie GEEFT (mocht ik aangenomen worden), bij huidige functie weer opbouwen en van die rust genieten? Ik heb dus 2 kleine kindjes. Mijn partner steunt me enorm. Maar vanuit ziektewet naar drukke baan vind ik zo spannend ( ik zou wel onderhandelen dat ik pas over 2mnd kan beginnen zodat ik nog even op mezelf kan focussen).
Bedankt voor het lezen