Werkende moeders

Eens hoor, m’n man is ook manager en werkt parttime. Daarbij is de ochtend start vanuit huis, zodat hij de kids daarvoor naar school/opvang kan brengen.

3 likes

In dat vakgebied stikt het juist van de parttime vacatures.

2 likes

@Keroppi mijn kind is wel ‘al’ 1 haha. Die waas is inderdaad wel voorbij en ben ook wel weer gewend aan het werkleven. Alleen vind het nu wel lastig dat werk en prive zo op elkaar lijken ofzo. Hij slaapt nu ook echt wel beter maar het is helaas nog niet structureel. Elke nacht/ochtend is nog wel een verrassing.

@Ishq ik ben inderdaad wel aan het twijfelen over een schoonmaakster. Zou dat wel graag willen. Al is het maar eens in de twee weken. Besteed nu inderdaad, ook samen met vriend, zondagochtend aan schoonmaken en dan is de zondag zo voorbij. Alleen ik ben minder gaan werken, vriend wel weer meer maar we willen graag sparen (voor een ander huis) dus dan voelt een schoonmaakster wel heel erg luxe. Ik wil wel een robotstofzuiger kopen denk ik. Dat scheelt hopelijk al iets.

@girlonfire ja klopt! Hm ik weet niet of ik het lastig vind dat hij op mijn groep zit. Mijn hoofdtaak op werk is natuurlijk ‘zorgen’. Zonder hem zou dat ook moeten en dat vind ik ook nog leuk aan mijn werk. Hij doet het heel goed/is heel makkelijk. Hij hangt ook niet echt aan mij. Maar ik kan natuurlijk niet zeggen hoe het zou voelen zonder hem op mijn werk. Over een paar maanden gaat hij wel naar de volgende groep. Maar dat neemt de huishoudelijke taken niet weg.

@Fredje mijn wens is inderdaad wel om andere taken te gaan doen. Meer van de groep af. Alleen ik werk nu bij een heel kleinschalig bedrijf en de meeste taken zijn al vervuld. Die ene dag in de maand zit ik op ‘kantoor’. Maar dat is relatief zo weinig. Dus dat is wel jammer. Daarom ben ik ook aan het twijfelen/bedenken/rondkijken voor toch eventueel iets anders over een tijdje.

@Okapi zie reactie op Ishq. Zou dat wel graag willen maar twijfel vanwege de kosten. En ja dat zou ik ook wel graag willen. Even een nachtje weg, niet zorgen, geen huishouden. Toch maar eens gaan doen misschien. Bedankt voor de tip!

@Uprooted nou inderdaad. Echt een trein die maar doorgaat. En dan heb je soms bijvoorbeeld de was op orde en je draait je nog niet om of hij is weer vol. Er komt ook geen einde aan. Ik ben 's avonds ook kapot en moet eerlijk toegeven dat ik soms te laat ga slapen eigenlijk. Maar dan wil ik ook even genieten van de rust/tijd voor mezelf.

6 likes

Ik zou zeggen kom maar door, ik krijg ze niet gevonden hoor. Of enkel b2b, of enkel vanuit amsterdam ofzo.

Ik heb geen specifieke diepgaande kennis maar juist breed, en dan 5000+ bruto indicatie.

Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen, of ben ik te kritisch.

Ik ben ook manager geweest met 4 dagen waarvan meestal 1 thuis. Was geen enkel probleem veel mannelijke managers werkte ook 4 en had een groot team. Alleen op de teamdag en managers overleg wel kantoor.

4 likes

Nadat ik al jouw verhalen hier heb gelezen denk ik dat je ergens ‘blij’ mag zijn dat je na jaren als ZZP (want dat was het toch, geen personeel?) redelijk snel aan een managementfunctie bent gekomen met dito salaris. Dat herken ik namelijk uit mijn huidige en voorgaande werkveld namelijk écht niet.

Ahdv je berichten hier zou ik ook zeggen dat je je helemaal niet prettig voelt in je werk… maar dat is mijn invulling ervan.

13 likes

Welke locatie dan wel?

1 like

Ik snap je post hoor, maar denk dat niemand in dit (of het ergenissen op werk) topic verkondigd hoe blij degene is met zijn werk en / of alle leuke dingen uitlicht.
Ik vind het prettig hier te sparren wanneer ik ergens tegenaan loop.

Ecommerce is helemaal mijn ding, de functie ansich ook, ik krijg er energie van. Maar het is een luxeprobleem dat het zo goed gaat op t werk dat ik nu handjes te kort kom, maar daar wil ik niet zelf aan onderdoorgaan omdat hoger management weinig begrip heeft of werk prive balans dan niet meer klopt. Dus toch wat verder kijken en ondertussen gesprekken op t werk, is niet 123 opgelost.

Btw in het echt heb ik een wat minder hoge zuurgraad dan hier op FF :stuck_out_tongue:

3 likes

Ik zie best veel hybride marketingmanagersfuncties op Linkedin buiten Amsterdam, welke regio zoek je? Vaak wel B2B, is er een reden dat je dat niet wilt?
Ik ben zelf manager van een klein team, volledig remote en dat gaat prima. Afgaande op jouw verhalen hier denk ik eerlijk gezegd dat je het ook niet echt getroffen hebt met je manager.

1 like

En… advocaat van de duivel misschien, maar is dit salaris een vereiste? Soms is een andere werkplek qua geluk meer waard dan geld?
Althans, voor mij was dat wel zo een paar jaar terug. Dicht bij huis, precies wat ik wilde en thuis voelde. Maar wel een andere branch waardoor ik een kleine 1000€ bruto p/m inleverde. Maar zoveel (werk)geluk voor terug gehad

6 likes

Regio Den Bosch, Nijmegen, Oss, Eindhoven en alles daartussen.
Online is specifiek mijn expertise (webshops), bij B2B verwacht ik dat je meer zit op leads, relatiebeheer etc. Ik zit meer aan de retailkant. Vind het interessant hoe de eindconsument zich beweegt. En daarnaast deze keuze dus ook op ervaring (heb ik nauwelijks in b2b).

Ben benieuwd: hoeveel uur werk je en hoe wordt
jij door je eigen leidinggevende gemotiveerd of ondersteund in bepaalde kwesties? Of kan ik een PB sturen?

3 likes

Ja natuurlijk, stuur maar een pb!

1 like

Ik ben op zoek naar een baan die wat beter te combineren is met een gezinsleven. Dus dichterbij, minder uren, minder intensief.

Aan de ene kant heb ik een soort mentale strijd, omdat ik niet van mezelf verwacht had dat ik mijn gezinsleven zoveel prioriteit zou gaan geven en nu zo in zo’n typische situatie ga leven waarbij de man wat meer werkt dan de vrouw etc etc. En hij dus ook wat meer verdient en meer pensioen opbouwt. En dat plaatje had ik eerst niet zo voor mezelf geschetst.

Soms ben ik ook een soort van jaloers dat mijn partner een goedbetaalde baan heeft, hybride en met heeeel veel vrijheid om eigen tijd in te delen. Hij kan dus én er veel zijn voor ons kind én blijven doorgroeien in zijn carrièrepad. Ook wel allemaal over gehad samen en gelukkig zijn we het eens over het financiële plaatje en hoe we willen leven. Hij snapt mijn jaloezie, hoe lelijk dat ook klinkt.

Aan de andere kant heb ik hier meer dan een jaar over nagedacht en voelt het heel logisch en goed. Natuurlijk zijn mijn prioriteiten veranderd… Natuurlijk ben ikzelf veranderd. Ik moet wennen aan hoeveel impact het moederschap op me heeft. Ik wil absoluut energie overhouden voor mijn kind en ik weet dat dat er met 40-50u in mijn vorige functie niet inzit.

Zijn er hier meer mensen die uit een nogal veeleisende baan echt een heel andere tak van sport zijn gaan doen vanwege het hebben van een kindje? Voelde die keuze goed destijds en bleek het later ook zo te zijn?

Ben nu bijna zo ver om een nieuw contract te tekenen en ik ben echt blij dat ik deze functie gevonden heb (of eigenlijk andersom, ben ervoor benaderd). Hartstikke leuke werkplek ook en een gezellig team.

Maar het wringt soms nog een beetje dat ik nu deze keuze maak.

11 likes

Ik vind het gewoon vreemd dat de banen van tegenwoordig, hoe belangrijk ze ook zijn, perse 40-50 u moeten zijn en zoveel van een mens moeten vragen. Waarom kun je als vrouw niet beiden doen?
Zo zorgt de maatschappij er nog steeds voor dat werken de norm is, een scheef man/vrouw verhouding qua opvoeding, en het schijnbaar als moeder niet haalbaar is om je carrière te behouden.
Ik snap jouw punt heel goed, maar het is eigenlijk van de zotte dat je überhaupt bijna geforceerd bent die keuze te maken terwijl je dat helemaal niet wilt.

4 likes

Jazeker, ik heb meerdere vriendinnen die echt in de top van hun richting zaten (zuidas/big five kantoren/veel reizen etc) en die na de geboorte van hun eerste kind een “mindere” baan hebben gekozen en eigenlijk zijn ze allemaal blij. Zelf ben ik wel in dezelfde functie werkzaam maar wel naar 4 dagen, wat te doen is. Uiteindelijk wel van werkgever gewisseld om dichterbij huis te werken en dat geeft voor mij voldoende rust en zorgt voor balans.

5 likes

Hoe oud waren hun kinderen toen ze die beslissing maakten? Soms denk ik hier ook over na, maar voorlopig zit ik goed

2 likes

Voor de moeders met kinderen die naar de basisschool gaan…

Hoeveel dagen BSO hebben jullie voor de kinderen en ook gelijk vanaf 4 jr mee begonnen? In het verlengde daarvan hoe deden jullie dat met sport?

Echt ik heb gewoon een brein error. Want ik zie hier wat sporten wat mij wel leuk lijkt voor mijn zoon en dan is zijn tijd om 15.00. Ja hoe doe je dat dan?

Ik zit echt te puzzelen hoe ik mijn werkrooster ga invullen. Ik werk nu 4*9, woensdags vrij dat zal nog even zo blijven tot de jongste ook naar school gaat.
Maandag is mijn man thuis, dinsdag grootouders, donderdag willen we dan BSO en vrijdag kortere dag werken dus kan ik mijn zoon opvangen als hij thuis komt.

Maar straks als de jongste ook naar school gaat passen de grootouders niet meer op en zal mijn man ook op de maandagen gaan werken op locatie. Gaan kinderen dan 3 dagen naar de bso? Is dat niet zwaar? Zitten nu dus te brainstormen wie wanneer de kinderen kan opvangen en wanneer dus bso.

Ben dus opzoek naar ervaringen want vind het lastig om zover vooruit te denken maar ivm wachtlijsten wel nodig.

1 like

Onze oudste gaat 3 dagen naar de BSO. Maar (en misschien zit dit in mijn hoofd) ik heb soms het idee dat het een soort prestige ding is om je kind weinig/niet naar de BSO te laten gaan.

Gelukkig vind ze het leuk op de BSO en zijn er elke dag wel vriendinnen waar ze mee kan spelen.

Maar nu ze op 1 van de non-BSO dagen zwemles heeft, blijft er wel weinig tijd over om bij andere kinderen thuis te spelen / bij ons uit te nodigen. Dat vind ik ergens wel jammer, zeker omdat er ook vriendinnetjes zijn die niet naar de BSO gaan en ze daar dus niet ziet.

We hebben het wel opgebouwd hoor. Gelijk een volle week school + 3 dagen BSO lijkt me voor een net 4 jarige wel pittig.

7 likes

In groep 1 was hier sowieso geen energie voor clubjes en sporten, het was al meer dan genoeg. Soms afspreken op woensdag of vrijdag, maar dan waren ze na twee uur ook wel klaar.

Wanneer gaat je jongste naar school? Ik zou dat schema pas gaan bedenken als dat speelt, er verandert zoveel in deze jaren. Of moet je nu BSO doorgeven?

2 likes

Mijn oudste was echt kapot het eerste jaar na school de eerste maanden. Ze deed toen geen sport, ik denk pas na een half jaar dansles. Maar toen de zwemlessen (2 keer per week) begonnen was het echt te zwaar voor haar en is ze vrij snel met dansles gestopt. Dus de laatste 1,5 jaar alleen zwemles, gelukkig mag ze woensdag voor haar C en zijn we er vanaf met de eerste. Nu wilt ze op turner.

Mijn zoontje is in september begonnen en was wel minder moe. Hij heeft vorige week gezwommen en dat was een drama, we hebben besloten het na de vakantie als hij 5 is pas weer proberen. Hij gaat vanmiddag voor een proefles judo.

Ik zou me dus echt even niet bezig houden met sportlesjes. Want de meeste kids zijn de eerste maanden kapot en al helemaal als ze ook naar de BSO moeten. En als ze een beetje gewend zijn “moet” je alweer beginnen met zwemles.

Ik zie trouwens ook veel opa’s en oma’s bij zwemles of sporten hoor. Zou je een dag thuis kunnen werken? En ‘s avonds uurtjes inhalen? Ik deed dat in het begin met zwemles ook. Liefste om 1600 zwemmen want dan hoef je geen andere kids mee te sleuren en dan als ze slapen nog even aan de bak.

5 likes