Mijn kind ging 4 dagen naar het KDV (ma/di/do/vrij), en gaat nu 3 dagen naar de BSO (ma/di/do). Woensdag is hij om 12:00 uur uit, en de andere dagen om 14:45.
De eerste weken was het ĂŒberhaupt nog even opbouwen met de basisschool, de week daarna kwam de BSO daar langzaam bij. De eerste dag 1 uur BSO, de dag erna 2 uur BSO en de dag erna tot het âeindeâ. BSO is tot 18:30 open, maar ik haal hem meestal wel om 17:15 op, dus dat is dan 2,5 uur BSO.
Hij vind de BSO heel leuk, leuker eigenlijk dan school haha. Soms wil hij 's ochtends niet naar school, maar als ik dan vertel dat het een BSO-dag is, dan is hij helemaal blij.
Ik werk zelf de ma/di/do, dus woensdag en vrijdag haal ik hem zelf uit school. Nu (zoân 3 maanden na start school) vind hij het allemaal even veel, dus op advies van juf doen we de komende tijd: of op woensdag thuisblijven, of op vrijdag om 12:00 uur al afhalen. Dit hebben we nu 2 weken zo gedaan en die 3 uurtjes school die hij mist, schelen echt zoveel in zijn humeur!
Wat betreft sport heb ik hem wel alvast op de wachtlijst voor zwemles gezet, maar die zal op zaterdagochtend zijn. Als het met school weer beter gaat, dan zou ik een sportles op de woensdag ook leuk vinden, maar ik denk dat ik dat pas na de zomervakantie ga doen.
Maar wat betreft wachtlijsten voor de BSO; je kunt wel voor meer dagen inschrijven dan je daadwerkelijk nodig hebt toch? Niet 5 dagen terwijl je maar 1 dag wilt, maar 1 dag extra t.o.v. je gewenst aantal dagen, is meestal wel mogelijk. Zeker als je flexibel bent in welke dag(en) je wilt afnemen, is er vaak veel mogelijk is mijn ervaring. En als je dan al 1 dag afneemt, heb je ook voorrang op een volgende dag (t.o.v. meteen het gewenst aantal dagen afnemen).
Op de BSO van mijn zoontje zit trouwens een meisje dat 5 dagen naar de BSO gaat. Ik ken haar ouders en hun persoonlijke situatie niet, maar het gebeurt dus zeker. Soms kan het niet anders, of is dit het beste voor het kind zelf.