Beetje een late reactie maar ik werk volledig thuis zonder BSO.
Ik werk maandag, dinsdag en donderdag. Mijn oudste kinderen zitten dan tot 14:30 op school, die haal ik op en daarna zijn ze thuis terwijl ik verder werk. Mijn jongste van 1,5 zit overigens wel ‘gewoon’ een hele dag op de kdv.
Hier gaat het prima, ik probeer 's ochtends al het werk weg te krijgen waar ik me echt voor moet concentreren en 's middags doe ik een beetje de ad hoc werkzaamheden en mail etc. Ik zorg wel dat ik natuurlijk voor ze beschikbaar ben. Ik maak meestal gelijk wat te snacken en drinken voor ze en luister even naar ze. Moet zeggen dat het in de zomer veel makkelijker is want dan spelen ze toch de hele middag buiten.
Wat trouwens wel belangrijk is om te vermelden: mijn werkgever is hiervan op de hoogte en vind het prima. Ik heb dus nooit scheve gezichten als ik even niet opneem of wel en zeg dat ik even op het schoolplein sta en later terug bel. En ze kijken dus ook niet gek op als ze kinderen op de achtergrond horen praten of me ‘‘storen’’ tijdens het gesprek. Ik denk wel dat dit erg belangrijk is. Niet dat je STIL tegen ze staat te schreeuwen omdat je werkgever/manager ofzo belt. Je kan niet verwachten van jonge kinderen dat ze de hele tijd op hun tenen lopen omdat jij moet werken. Ik denk dat dat geen houdbare situatie is.