Ik zat in een soortgelijke situatie, en heb zelf voor gekozen om te blijven. Ik vond het zelf heel erg fijn om in die eerste periode flexibel te zijn qua bv verlenging van het ouderschapsverlof. Ik vond 3 maanden echt heel weinig en kon dit zonden problemen nog aanpassen na mijn bevalling.
Plus als ze naar de opvang gaan, worden kindjes vaak echt heel veel ziek, en is het fijn dat je zonder morren zorgverlof op kan nemen.
En thuiswerken scheelt ook echt heel veel, kan je ze net sneller ophalen van de opvang, ff wasje draaien.
Zou vooral ook kijken in hoeverre je een vast contract ergens anders kan krijgen. Een collega van mij is vertrokken net voordat ze zwanger werd, en die nieuwe werkgever verlengde haar contract niet. Ze vermoedde vanwege zwangerschapâŠ
Maar bij mij heb ik geen familie in de buurt die kan inspringen, plus de baan van mijn man is helemaal niet flexibel. Dus ik denk bij een groter sociaal vangnet plus meer flexibiliteit vanuit de partner heel veel uitmaken.
Je zou evt wel een soort deadline kunnen zetten, van een jaar of halfjaar na de bevalling ga je weer kijken of je er energie voor hebt om te switchen. En rondkijken kan altijd natuurlijk.