Werkende moeders

Nee, in mijn sportschooltje is een aparte ruimte met een aantal apparaten in een circuit. Daar staat ook een tafel, dus daar kon ze prima zitten. De grote zaal zou wat ingewikkelder zijn inderdaad, die doe ik wel zonder haar. Ik zie het niet vaker, maar het was dit of niet gaan. Ik wilde graag wel en het ging prima zo! Ik heb ook geen hippe sportschool, de gemiddelde leeftijd ligt wat hoger.

2 likes

Sommige sportscholen (zoals de mijne) hebben een kinderhoek met toezicht op bepaalde tijdstippen in de week. Je kan je kind dan daar brengen en dan spelen ze een uurtje, echt ideaal voor als je op je vrije dag toch wil sporten en je bent alleen thuis met je kind

5 likes

Ik heb ooit als bijbaan gewerkt in zo’n kinderopvang in een sportschool en vond dat vreselijk haha. Omdat de kinderen daar maar af en toe kwamen moesten ze echt vaak huilen :face_with_spiral_eyes:
Wel vooral de kleintjes. Die grote vonden het wel prima.

Het is wel een fijne oplossing. Ik heb ook een tijd gesport bij David Lloyd maar de opvang daar zat al-tijd vol.

3 likes

Ik ga waarschijnlijk van werkgever wisselen. Ik heb 0 vrije dagen meer bij m’n huidige werkgever en ik zou graag een maandje vrij zijn in between jobs. Onbetaald dus ik stop per 1 oktober en ga 1 november weer werken bijvoorbeeld. Heb genoeg spaargeld daarvoor dus dat is het probleem niet. Mijn kinderen gaan 2 dagen in de week naar het kdv/bso. Ga ik problemen met de toeslag krijgen. Als ik 1 maand niet werk? Kan ze natuurlijk ook niet uitschrijven voor een maand (afgezien van het feit dat ik dat ook niet wil). Ik zie dat je na ontslag nog 3 maanden recht hebt op toeslag. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Je hebt 3 maanden recht op toeslag als je stopt met werken. Ik heb dit in 2023 ook gedaan (maand vrij tussen twee banen) en eerlijk gezegd niet eens nagedacht over de kinderopvang toeslag. Er is toch altijd een nacalculatie aan de hand van de jaaropgave van de opvang en je inkomen bij de belastingaanslag.

1 like