Beetje domme vraag misschien maar ik heb geen idee. Mijn dochter is van juni 2021, daardoor had ik geen recht op betaald ouderschapsverlof weet ik nog, ze was toen net te oud. Maar heb ik wel recht op onbetaald ouderschapsverlof?
Ik had toen een baan waar ik maar 24 uur per week werkte en geen behoefte aan extra verlof dus nooit uitgezocht en nu kan ik het nergens vinden.
Ja heb je recht op tot je kind 8 is. Bij sommige caoâs is het niet volledig onbetaald.
@Feline, ja en het verschilt per CAO/werkplek of je wel pensioen en/of vakantiedagen opbouwt over die verlofdagen. Goed om even uit te zoeken voordat je het opneemt.
Verkeerde zoektermen gebruikt denk ik, kwam op hele andere paginaâs van de overheid uit die heel onduidelijk waren
Thanks!
Dankjewel voor het delen, fijn dat je het zo kan oplossen(en ook @broodrooster)l! Fijn om deze ervaringen te lezen.
N.a.v. alle berichten dat kinderen 3/4 dagen BSO slecht trekken begon ik een beetje te stressen hoe ik dat ga doen. Maar het is natuurlijk ook even kijken hoe het tzt zal gaan.
Nou even een tegenbericht dan, mijn kinderen van 4 en 6 gaan 3 dagen naar de bso en ze hebben het heel erg naar hun zin. Zeker bij de oudste, als ik daar aankom zijn ze altijd hutten aan het bouwen en in bomen aan het klimmen. En als we dan weglopen roepen er nog allemaal kinderen die ik zelf niet ken âdoeii pietje!â. Ik denk dan elke keer weer wat ziet het er heerlijk uit!