Ik ben hier nu dus sinds drie weken mee aan het stoeien. Het is inderdaad echt wel pittiger en veel meer geregel en logistiek gedoe met twee kinderen, maar ik denk (hoop) dat dat ook een kwestie van wennen is. Ik merk dat ik wel energie krijg van het werken, dat helpt.
Wij hebben in de maand november allebei wekelijks een paar uur ouderschapsverlof opgenomen om het op die manier een beetje rustig te kunnen opbouwen, dat scheelt echt maar moet maar net kunnen met je werk natuurlijk. Verder werkte mijn man de afgelopen weken meer thuis.
Voor de school- en opvangdagen probeer ik zo veel mogelijk de dag van tevoren al voor te bereiden. Ik heb een apart flesje voor de opvang dus ik zorg dat dat al schoon is en in het tasje zit met een gevulde poedertoren. 's Avonds smeer ik een hele stapel boterhammen die ik in een bewaarbak in de koelkast zet. De volgende ochtend kan ik van daaruit dan zo ons ontbijt pakken en de lunchtrommels vullen. Ik heb op mijn werk ook altijd een pot pindakaas staan dus als ik geen tijd heb gehad om brood voor mezelf te maken hoef ik alleen maar wat losse boterhammen in een trommel te gooien.
Bij ons hebben ze ook de regel dat ze voor 9 uur geen flesjes geven, dat is inderdaad wel een puzzel. We komen nu steeds gunstig uit met het drinken maar anders zou ik denk ik toch een half flesje geven voor vertrek. Beter dat dan met honger op de opvang zitten denk ik dan maar…